Инициативният комитет за бойкот на супермаркетите призова за продължаването му всеки четвъртък, докато веригите не изравнят цените в България с тези в Австрия и Германия, където доходите са поне два пъти по-високи.
В позиция до медиите инициаторите на акцията у нас признават, че при третия бойкот на 27 февруари е регистриран ръст от 2 милиона лева на оборотите на големите търговски вериги.
"На 27 февруари чуждестранните търговски вериги бойкотираха гражданския бойкот срещу високите цени на хранителните стоки, подкупвайки българите с промоции само в този ден", пишат от комитета.
От там обръщат внимание, че още не следващия ден „червените етикети“ са изчезнали от рафтовете, с което се е видял цинизмът на хипермаркетите.
"Те третират българите катостадо, което може да бъде опитомено с промоция за един ден, а в останалите дни от седмицата цените отново се вдигат", пише в декларацията.
"Народ, който лесно се купува със скъпи промоции, евтино продава бъдещето си", пишат още организаторите на бойкота.