Нямаме нищо против толсистемата, обаче се събират пари за услуга, която се предоставя, заяви пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
"Има път - събират се тол такси. Няма път – не се събират."
България единствена в ЕС облага цялата второкласна пътна мрежа. У нас основно се облага не транзитният трафик, а българският потребител, посочи той.
В Сърбия се облагат само и единствено автомагистралите. У нас се събират на по-малка територия повече пари, отколкото Сърбия, през която транзитният трафик е доста силен. Въпросът е къде са парите, подчерта Димитров.
"Цялото обяснение какво се случва с тази толсистема е – трябват ни пари."
От транспортния бранш настояват за отлагане на вдигането на таксите от 1 април, а след това – да бъде обсъдено как тежестта да бъде изнесена към транзитния трафик.
"Часовникът тиктака", предупреди Димитров.
Толсистемата трябва да е в Министерството на транспорта, смята Димитров. Според него тя не функционира добре.
Законът ни не отговаря на европейското законодателство и се допускат хора, които не плащат толтакси, коментира Димитър Димитров в предаването "Преди всички".
"Питам как става, при положение, че България е опасана с камери? Как е възможно тази тол система, с такива инвестиции, по такъв елементарен начин да бъде излъгана?"
През последните години се наблюдава ръст на регистрираните транспортни фирми, каза още той. Според него контролът не е работа на браншовите организации, а на държавата, която с толсистемата е създала хаос в транспортния сектор и трябва да си го оправи.
Като изрази подозрения, че "някой има интерес", Димитров допълни, че "никой не се е напрегнал" да търси сорскодовете на тази система, за които преди повече от година беше обявено, че липсват.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.