Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Как днешните студенти търсят работа? Намират ли допирни точки с потенциалните работодатели и налагат ли се нов тип отношения между бизнеса и академичната младеж? Панаирът на професионалната реализация в Американския университет в България е място, където може да се намерят отговорите.
40 национални и международни компании от финансовия, банков и IT сектор, от енергийния и иновативния бизнес са потвърдили участие в кариерния форум, превърнал се в най-ефективната среща между студенти и работодатели. Събитието се организира от Студентския бизнес клуб и никак не е случайно, че Георги Мусев, който завършва Бизнес администрация и журналистика, иска да основе собствена компания за организиране и провеждане на събития:
"Карал съм различни стажове през годините и работя, защото съм последна година. Много неща може да научите и в университета, и по време на работа. Много ме интересува средата. Ако не ми допадне, колкото и да е добра офертата, ще я откажа. Държа да е хибридна форма – и в офиса, и онлайн, както и да има поле за развитие".
Много от компаниите, дошли на кариерния форум, се представляват от бивши възпитаници на АУБ, вече с престижни мениджърски позиции. Като Дея Аргирова от Стара Загора, която потвърди, че днешните студенти променят и бизнес средата, и отношенията в компаниите:
"Връщам се на панаира, търсейки студенти, някога аз бях на тяхно място".
Тя смята, че е голям шансът студентите да намерят реализация тук.
Цвети Хайдушка също е бивш възпитаник на АУБ. От няколко години е част от PR екипа на университета. За нея е особена радост, че бивши студенти вече имат свои утвърдени бизнеси, а студентите са добре дошли в компаниите им.
Ейма Георгиева от две години е част от екипа на една от най-успелите български финансови компании. Привлечена е била от динамичната среда и младите хора, с които работи. Тя посъветва студентите да "грабят" от всички възможности, които им се предлагат.
И може би няма да изненадам никой с факта, че 98 процента от студентите в АУБ започват своята професионална реализация още преди да са завършили. А на големите компании често им се налага да наддават за тях.