Изложба живопис открива в галерия "Нюанс" известният художник и преподавател в НХА Бисер Лазаров.
Вернисажът е на 15 април от 18 до 20 часа, а експозицията ще остане в галерията до 11 май.
Присъства един мой сантимент, свързан с моя стара любов към литературните течения на хедонизма и бохемството, чиито прекрасни представители са Оскар Уайлд и Стефан Маларме, подобни теми са засягани преди това и от лорд Байрон, Гьоте и много други автори, а в по-ново време от интелектуалци като Скот Фицджералд, Хенри Милър, Чарлз Буковски и пр.
Така се роди картината "Следобедът на един фавн", по едноименната поема на френския поет Стефан Маларме. Тази поема вдъхновява композитора импресионист Клод Дебюси да напише своя прочут "Прелюд” със същото име. По-късно по тази композиция изключителният балетист Вацлав Нижински поставя през 1912 г. едноименния балет.
И понеже картината ми с това заглавие е най-голяма по размер в тази експозиция, а и защото повечето от останалите произведения са създавани в следобедните настроения на ателието ми, струва ми се, че това би бил точният избор на заглавие на най-новата ми изложба – споделя художникът Бисер Лазаров.
В новата му експозиция времето и пространството се преплитат в изящни композиции, а картините са резултат от около десетгодишен труд. Голяма част от творбите в колекцията до момента не са показвани пред публика.
В повечето от картините си Лазаров използва чисто абстрактни живописни изразни средства, в няколко от тях има препратка към известна степен на фигуративност. Някои от картините са рисувани непосредствено след посещения на джаз клубове, където е музицирал един от синовете му, а тези картини носят ясните заглавия: "Среднощен джаз 1”; "Среднощен джаз 2”; "Джаз бар”; "Партитури”.
Този път Лазаров не е включил в изложбата творби от скандинавския си творчески период, но пък присъстват картини, които са спомен за Айфеловата кула и Латинския квартал в Париж.
Димитрина Кюркчиева разговаря с Бисер Лазаров в “Артефир” преди откриването на изложбата. Чуйте звуковия файл.
Снимка – галерия “Нюанс”