Не е ясно какво МОН иска да въведе в училище. Това заяви пред БНР Георги Богданов, председател на Националната мрежа на децата, за намерението на МОН да въведе предмет "Добродетели и религии" от следващата учебна година.
До 8 май просветното ведомство ще публикува концепцията за предмета.
"Явно има политически натиск върху министерството да се въведе нещо като религия, като вероучение, нещо, свързано с добродетелите. Изтъкват се всички негативни прояви на децата в обществото. Или факта, че липсата на религия в училище води до всички тези проблеми, което съвсем не е така. Това е огромна подмяна, която се случва в българското образование".
Проведената вчера дискусия по темата беше много добре режисира от МОН, каза още Богданов в предаването "Хоризонт до обед".
"Да се чуват повече гласовете "за" и по-малко въпросите и отговорите на специалисти, които работят с деца и семейства. Абсолютно престъпление от страна на политическата класа в България. Налагане на религиозни догми, които водят до невъзможност децата да разсъждават нормално".
Георги Богданов посочи основните проблеми, наблюдаващи се сред българските деца. И обясни, че не вижда как религията ще помогне за решаването.
"Над 50% функционална неграмотност, първенци сме по тийнейджърски аборти, тютюнопушене, използване на наркотични вещества, агресията става все по-видима".
Големият упадък в отношенията деца - възрастни идва от неспособността на политиците да формират ясна национална политика за детското благосъстояние, посочи той.
Изучаването на религия трябва да си остане свободноизбираем предмет, смята още Богданов.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.