Всички останали важни теми за образованието замряха, в началото бяхме обнадеждени от заявките на Красимир Вълчев и демонстрацията на разбиране към сериозните проблеми. И е необяснимо, как този дискурс беше изместен от религията, коментира в интервю пред БНР Ирина Манушева, родител и автор на петицията срещу задължителното изучаване на религия в училище.
Важно да се върнем към съществените неща в образованието, категорична е тя.
В предаването "12+3" тя коментира, че е необяснимо, "как дискурса беше изместен":
"Важно е да се върнем към какво ние искаме от образованието. Иска ми се МОН да ни чуе. 12 000 души се подписаха в петицията с искането да се върнем към важните въпроси в образованието. В момента тече кампания за училището, което искаме и трябва да насочим разговора натам - кое е съвременното училище, което ще дава основата на децата ни, за да градят своя живот, който ще бъде различен от нашия."
Тя обясни, че отвореното писмо не е срещу изучаване на религията, а срещу задължителния предмет, акцентиран върху религиозното обучение. Манушева не е удовлетворена от отговорите на министъра на МОН Красимир Вълчев:
"Не чух задоволителни отговори на нашите въпроси. Не стана ясно, кой ще преподава предмета, така че да бъде гарантирано това право на избор. Той каза няма да преподават свещенослужители. Да обаче, остават богословите, подготвени в университети, а чухме твърде смущаващи изявления от хора подготвени от тези факултети, включително, че е фалшивата теорията Дарвин."
Според Манушева има смущаващи неща. И посочва, че проблемът е другаде, защото във всички държави, където имало религиозно обучение има възможност за отказ, избираем е предметът, или има избор между различни предмети. "А у нас се говори за различни програми и ние сме притеснени как ще се представят всички програми", сподели Ирина Манушева.
Предложението на МОН е за предмета "Добродетели и религия" да има три алтернативни учебни програми по избор на детето и родителите.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.