TikTok не изпълнява едно от ключовите си задължения по Акта за цифровите услуги според предварителна оценка на Европейската комисия. Оттам са уведомили платформата, че отсъствието на ефективна библиотека с реклами може да доведе до санкции в размер до 6% от световния ѝ годишен оборот.
Според Комисията TikTok не предоставя достатъчно информация за съдържанието на рекламите, към кого са насочени, както и кой ги финансира. Освен това в сегашния си вид рекламната библиотека не позволява пълноценно търсене по тези критерии. Така се подкопава основната цел на механизма – да осигури прозрачност и да помогне за разкриване на измамни реклами, хибридни заплахи, фалшиви кампании и манипулативни операции, особено в предизборен контекст.
TikTok има право на отговор, както и да прегледа доказателствата, събрани от Комисията. Паралелно с това ЕК ще проведе консултации със съответния орган – Европейския съвет за цифрови услуги.
Ако първоначалните изводи се потвърдят, Комисията може да наложи не само финансова санкция, но и мерки за по-строг надзор върху изпълнението на правилата. Възможно е също така TikTok да бъде задължен да изплаща периодични глоби, докато не се приведе в съответствие с Акта.