Общинските съветници предлагат две форми за компенсация – прихващане от стойността на превозната услуга за бъдещ период или удължаване на срока на валидност на картата с броя дни, в които транспортът не е функционирал.
От "Спаси София" предлагат и възможност компенсацията да се прилага автоматично, след заповед на изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност или с решение на Столичния общински съвет, без нужда от допълнителни документи и формуляри от страна на гражданите.
В новия текст е заложено установяването на форсмажорните обстоятелства да се извършва служебно от ЦГМ, като не се изискват доказателства от гражданите. Допълнително, се регламентира подаването на заявления онлайн или на каса, с минимални усилия от страна на засегнатите, допълват от "Спаси София".
Центърът за градска мобилност, продавайки карти, на практика сключва договор с гражданите. Липсата на процедура за компенсации при непредоставена услуга създава риск от правни претенции и съдебни разходи, които могат да натоварят бюджета на дружеството, посочва общинският съветник Христо Копаранов.