"Форум", 21.05.25: Най-хубавото на медиацията и връзката ѝ с ПВУ
публикувано на 21.05.25 в 18:35
Снимка: itera.bg
Средата на седмицата и водещата на "Форум" поднесоха пред коментаторите Адриана Диканчева и Никола Атанасов следните теми:
На днешната първа задължителна матура по български език и литература над 48 хиляди 12-окласниците (след теста) избираха между интерпретативно съчинение на тема "Разум и чувства" по повестта "Крадецът на праскови" от Емилиян Станев или есе на тема: "Животът - колело или стълба". Какво ли се предпочели средношколците? Вузове (вкл. и "фантоми"), образование, дипломи, знания, реализация. Какво е нивото на обучение в гимназиите? Дали са будни и мотивирани днешните български студенти?
Как Планът за възстановяване и устойчивост ускори приемането на Закона за медиацията. Кое е най-хубавото на медиацията? Третата страна присъства, но не като съдник, а е човек, който фасилитира диалога между страните и съдейства за сближаване на позициите до разбирателство.
Локалите отново са повод са възмущения и коментари
Минералната вода на София – безценен ресурс. Грижим ли се достатъчно? Банята - музей, СПА център, паметник на културата. Реките и топлинните острови в столицата.
Коментарите на Адриана Диканчева и Никола Атанасов на 21.05.2025
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Водеща на разговора е Елена Пъневска.
Адриана Диканчева - магистър по Европеистика (СУ "Св. Климент Охридски"). Член на най-стария пещерен клуб в България. Съорганизатор на серията от събития с фокус софийските подземия, бункери и потайности, а също и на дискусии, посветени на борбата с дезинформацията. Член на "Софийски планински клуб" и Клуб "Смисъл".
Никола Атанасов - юрист, съосновател на сдружение "Институт по медиация и управление на спорове" (imeus.bg). Участва в разработването на първата в България изцяло онлайн платформа за разрешаване на семейни конфликти (semeistva.com), както и в редица проекти, свързани със: защита правата на деца и уязвими групи; адресиране на домашното и училищното насилие.