Френска парламентарна комисия, разследваща насилието в училище, е разкрила верига от институционални пропуски – от сигнализирането до контрола, съобщава изданието Le Monde. След двумесечна работа и близо 140 изслушани свидетели депутатите са установили поредица от системни слабости, които пречат на навременното разкриване и адекватната реакция.
Сред най-съществените проблеми се открояват затрудненията при събирането на показания от ученици, слабата култура на подаване на сигнали, както и съмненията относно независимостта и прозрачността на вътрешните инспекции. Според комисията особено тревожна е липсата на институционално внимание към частните училища, в които също са установени случаи на насилие.
Последна е изслушана министърът на образованието Елизабет Борн, която е заявила: "Държавата не се яви там, където трябваше да бъде." Тя е уточнила, че освен известния случай на насилие в Бетарам, който провокира цялостното разследване, съществуват "десетки учебни заведения", в които са се формирали "колективи от жертви".
Разследването показва още, че въпреки известен напредък от началото на века, разликата в реакциите между отделните академични райони и типове училища остава сериозен проблем. Някои институции реагират бързо и организирано, докато други забавят или прикриват сигналите.
Окончателният доклад трябва да бъде готов в края на юни и да включва конкретни предложения за подобряване на механизмите за превенция, сигнализиране и контрол, допълва изданието.