В специална позиция операторът на летище "Васил Левски" в София "СОФ Кънект" обявява, че отговорността за инцидента през нощта, при който почти 300 пътници са били принудени да прекарат близо час в "ръкава" на пристигнал от Лондон самолет, както и "за зачестилите случаи на лошо обслужване", е изцяло на наземните оператори "Голдеър Хендлинг" и "Суиспорт България".
Двете компании обслужват пътниците от чекирането им, през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа.
От летището припомнят, че още през февруари са изпратили на ГД "Гражданската въздухоплавателна администрация" към транспортното министерство документ, с който настояват наземните оператори да спазват базови стандарти за обслужване, но не е последвал никакъв резултат.
"Наземните оператори са избрани от министерството и имат договори за обслужване с авиокомпаниите и дейността им се контролира от въздухоплавателната администрация, която единствено може да повлияе на качеството на обслужване", пишат от оператора на аеропорта.