От днес е въведена специална оперативна процедура за отвеждане на пътници до и от борда на въздухоплавателните средства на летище "Васил Левски" - София, с която се преустановява практиката пътници от държави извън Европейския съюз (ЕС) да бъдат прехвърляни през ръкав и после с автобуси до граничен контрол. Това съобщиха от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) цитирани от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.
Слизането от самолета ще се извършва в близост до ръкава, с директно качване в автобуси, а самите самолети ще бъдат пренасочвани за използване на ръкав при заминаващи полети. Прилагането на новата процедура ще бъде обект на последваща инспекция от ГД ГВА през следващите дни.
От днес временно е отнет лицензът на "Суиспорт България" АД за извършване на дейности по наземно обслужване на летище "Васил Левски" – София. Мярката е в сила за срок до два месеца или до изпълнение на всички препоръки и отстраняване на констатираните несъответствия. Това съобщи главният директор на ГД ГВА Анелия Маринова.
Заповедта влиза в сила след 14-дневен срок от връчването ѝ, с което се осигурява възможност за реорганизация на обслужването на пътниците от авиокомпаниите, които имат сключени договори със "Суиспорт България" АД. От министерството обясниха, че възможните мерки за плавен преход са обсъдени днес на работна среща между ГД ГВА и представителите на всички наземни оператори. Минималните стандарти за качество вече са в сила и са подписани от всички наземни оператори.
"Стандартите, касаещи обслужването на пътници, бяха публикувани още вчера на сайта на ГД ГВА. Споразумението предвижда механизъм за наблюдение и контрол от страна на летищния оператор, който при нарушения ще уведомява ГД ГВА за предприемане на незабавни действия", уточни Маринова.
Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно. Предвижда се и въвеждането на механизъм за наблюдение на удовлетвореността на пътниците, включително с улеснена възможност за подаване на сигнали и жалби.
"Оттук нататък един от основните акценти в нашите инспекции ще бъде именно качеството на обслужване и отношението към пътниците. Поискали сме от всички и наземни оператори, те ще получат отново и писмени предписания, да се направят отново специални обучения във връзка с поведението на техния наземен персонал, отношение към хората, комуникация, съобщаване на информация тогава, когато има някакви проблеми затруднения, забавяния. Ние ще продължим с проверки в София до момента, в който имаме някакво спокойствие, че наистина има качествена промяна", каза още Анелия Маринова.