Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Според европейско проучване:

Цената, промоцията и марката са определящи за българите при покупки

Снимка: Ани Петрова

Цената, промоцията и марката определят решението на българите за покупката, показва европейско проучване, проведено и на българския пазар. 

Повече от половината от потребителите не очакват повишаване на покупателната си способност и компенсират разходите с изгодни и планирани покупки.

В условията на икономическа несигурност 53% от анкетираните българи не очакват увеличаване на финансовите си възможности, а 36% планират да продължават да пестят, дори и при увеличаване на доходите. 

Пазаруват все по-разумно, като събират информация за цените и отстъпките, сравняват, изчакват, но не допускат компромиси с качеството.

Качеството на продукта е водещо за 73% от клиентите, а половината залагат на познатата марка. Цената е определяща за 60% от потребителите. Все по-често клиентите проучват и се ориентират за покупката си онлайн, но решението си вземат в магазина. 

По публикацията работи: Светлин Божков
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна