Цената, промоцията и марката определят решението на българите за покупката, показва европейско проучване, проведено и на българския пазар.
Повече от половината от потребителите не очакват повишаване на покупателната си способност и компенсират разходите с изгодни и планирани покупки.
В условията на икономическа несигурност 53% от анкетираните българи не очакват увеличаване на финансовите си възможности, а 36% планират да продължават да пестят, дори и при увеличаване на доходите.
Пазаруват все по-разумно, като събират информация за цените и отстъпките, сравняват, изчакват, но не допускат компромиси с качеството.
Качеството на продукта е водещо за 73% от клиентите, а половината залагат на познатата марка. Цената е определяща за 60% от потребителите. Все по-често клиентите проучват и се ориентират за покупката си онлайн, но решението си вземат в магазина.