Близо 300 деца от 15 детски градини на пет области са включени тази учебна година в пилотния старт на педагогическа практика "Утринна история". Тя е създадена по инициатива на Министерството на образованието и науката. В иновативната програма участват медицински и педагогически специалисти. В основата е увлекателна история, на базата на която се провеждат практически занимания, посочват от МОН.
Инициативата надгражда предходната практика - "Утринна приказка". Целта и на двете е да се подобри адаптацията на децата, да се подпомогне индивидуалното им развитие и да се създаде по-добра образователна среда.
Тази учебна година в "Утринна история" бяха включени детски градини от Велико Търново, Пазарджик, Плевен, Сливен и София. В тези области от учебната 2024/2025 година започна и прилагането на "Утринна среща" в първи клас с участието на деца и начални учители. При тази практика всяка сутрин учебният ден започва със споделяне между учители и ученици, което стимулира въображението на децата и им помага да се социализират. Тази практика е полезна за по-бърза и по-добра адаптация на децата от предучилищните групи в първи клас, като чрез нея те развиват и умения за общуване.
Предвижда се тези иновативни образователни програми да продължат и през следващите учебни години.