Търговците трябва да бъдат стимулирани да се придържат към добрите практики. Това заяви пред БНР Габриела Руменова, "Ние, потребителите".
"Потребителите трябва да бъдат най-активната страна. Бихме могли да регулираме до голяма степен пазара със своето поведение и избор от кого да пазаруваме. А когато имаме сериозни опасения за нелоялни практики, да предизвикваме институциите да се намесят. Търговските обекти са безкрайно много, а капацитетът на всяка една държавна институция, не само в България, е ограничен. Важно е в началото да бъдат овладени всички нелоялни практики, за да не се мултиплицират".
От "Ние, потребителите" вече са предоставили на вниманието на Министерския съвет сигнали, получени от граждани.
"Хората се заблуждават предимно заради начина на представяне на цялата информация върху етикетите".
Руменова поясни, че може да има претрупване на етикета с информация.
"Несъразмерност по отношение на размера на шрифтовете".
Тя обясни, че е сигнализирала за проблема министерствата на икономиката и на финансите.
"Виждам, че на първо четене е прието това предложение, да се унифицира шрифта и размера на стойностите и на валутата, за която ще се отнасят. Това е най-доброто решение".
Габриела Руменова отбеляза в предаването "Преди всички", че бизнесът е склонен да бъде партньор на държавата.
"Въпросът е да бъде запазено доверието".
Тя призова гражданите да търсят информация от официалните източници за въвеждането на еврото, а да не се доверяват на слухове.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.