Товарната жп композиция с цистерни, която катастрофира край симеоновградското село Пясъчево, е на частния железопътен превозвач "Булмаркет ДМ". Това е вторият тежък инцидент с влак, собственост на русенската фирма. В края на 2016-а година влакова композиция с газ дерайлира на гара Хитрино, близо до Шумен, а част от цистерните от нея се взривиха. При инцидента седем души загинаха, а 29 бяха ранени.
Дерайлиралият товарен влак се е движел със скорост под максимално допустимата, заяви пред "Хоризонт" управителят на фирма "Булмаркет" - Даниел Неделков.
Той обясни, че два от вагоните, които не са засегнати, имат записващи устройства и това ще помогне за изясняване на точните причини:
"Машинистите са подали писмени обяснения. Разговаряли са с представители на полицията и пожарната. Тествани са за алкохол – отрицателно. Влакът, по техните обяснения, се е движел със скорост под максимално допустимата за участъка. На двата локомотива, които за късмет не са засегнати, има регистриращи устройства. Разследването ще свали данни от тях, ще установи цялата последователност от събития. Машинистите описаха, че при управлението на влака са усетили нередност, скъсване на въздухопровода и дерайлиране на вагони, от втори вагон назад, че е възникнал пожар и се евакуират. От дерайлирането и цистерните, които са полегнали, е започнало изтичане на дизелово гориво и е възникнал сериозен пожар".
"Хоризонт" се свърза със заместник изпълнителния директор на "Булмаркет Груп" Светослав Първанов, който отговаря за сигурността. На въпрос за техническата изправност на подвижния състав на фирмата, Първанов каза да се обърнем към екипите на място и приключи разговора.
Движението на влакове в района е само товарно. Преди инцидента не е имало проблеми с железния път, посочиха за БНР от НКЖИ.
Лицензът за превоз на товари е бил преразгледан и одобрен от транспортния министър Гроздан Караджов през март тази година.
От Министерството на транспорта уточниха, че "Булмаркет" има валиден европейски сертификат за безопасност, който касае превоза на горива и ново разрешително за 5 години.
До момента причините за инцидента не са ясни.
"Като гледам картинката колко е трагична, просто не ми се говори. Не може да се коментира, преди да се измести подвижният състав, който е поне на релсите", каза Бойчо Скробански – председател на Националния борд за разследване на жп произшествия.