Това каза пред БНР Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ, който работи в системата на железниците от края на 80-те години.
Железният път има срокове за ремонти и текущо поддържане. Те са просрочени поради липса на средства, затова за осигуряване на безопасността се намаляват скоростите, поясни той.
Има вътрешен контрол в БДЖ и той се спазва, увери синдикалистът.
Нямаме системи, които веднага да известяват при инцидент. Връзката по телефона я има, но обаждане би забавило повече от това машинистът да слезе на релсите и да подаде сигнал на отсрещния влак да намали, посочи Бунев за някои от последните жп инциденти.
Според него спрямо качеството на услугата цените у нас са нормални, но те не могат да покрият разходите за един влак.
Необходими са базови подобрения по влаковите състави, коментира в предаването "Преди всички" Константин Илиев, председател на "Младите спасяват".
Последната мащабна инвестиция е около 2008 г. и чак сега се раздвижват нещата отново, отбеляза той.
По думите му, трябва да има постоянна инвестиционна програма за рециклиране на старите състави.
Двете мнения чуйте в звуковия файл.