Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци.
Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава морска почивка с музеи, културни и исторически обекти, дегустации на местни вина и продукти, СПА уикенди и фестивали. Богатствата на региона са достъпни и през септември, и октомври, когато условията за пътувания и преживявания са също благоприятни.
„Ще върна малко назад във времето, защото тази идея я имаме от няколко години, в която нашата цел е да рекламираме цялото Южно Черноморие. То е с най-дългата плажна ивица, с най-красивите и най-чисти морски плажове. Тази идея я споделих в средата на лятото с министъра на туризма, защото сезонът при нас не приключва в края на август, а е до края на октомври, заради топлата вода и благоприятните климатични условия за туризъм. Решихме всички фестивали, по нашето Черноморие, да бъдат включени в един рекламен продукт - в случая рекламен клип „ДългоЛятие“.
Това е началото, първата стъпка - анонсирахме го в началото на август. През зимните месеци ще включим и вътрешността на нашата област, която е сгушена между две планини.
Клипът ще бъде достъпен и на английски език, ще се разпространи и в социалните мрежи. Това е част от стратегията ни за общ туристически продукт, който да привлича още и още туристи, не само български, но и чужди.“, обясни още Владимир Крумов.
Преди месец на среща, в която участваха министърът на туризма, областният управител на област Бургас и кметовете на черноморските общини, всички участници се обединиха и начертаха заедно стратегия за реклама на туризма в региона под един общ туристически продукт.
Акцентът е поставен върху популяризирането на предимствата на Южното Черноморие, с удобните и кратки разстояния между курортите, с възможността туристите да нощуват в един град и същевременно лесно да се придвижват до съседен за ново изживяване.
Фокусът е върху богатата програма от събития през септември и октомври, които се превръщат в притегателна сила за български и чуждестранни гости.
„С кампанията показваме, че нашето море предлага много повече от класическа лятна почивка – то може да бъде преживяване, което продължава през всички сезони. Това, от своя страна допринася за стимулиране на заетостта в региона и развитие на местния туристически бизнес“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош. Той подчерта, че успешното развитие на кампанията е възможно благодарение на партньорството с местните власти и бизнеса, които вече работят за това туристите да намерят разнообразие от услуги и прояви, дори след традиционния летен пик.
С инициативата „ДългоЛятие“ Министерството на туризма потвърждава намерението си да надгражда туристическия продукт на България, като насочва вниманието към устойчиви модели на развитие и превръща Южното Черноморие в дестинация за култура, природа и събития през цялата година.