Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Виненият туризъм може да превърне страната ни в целогодишна туристическа дестинация

Снимка: архив

Виненият туризъм може да превърне страната ни в целогодишна туристическа дестинация. В тази посока ще работят съвместно Министерството на туризма и Българската организация за винен туризъм.

Българската организация за винен туризъм е първото национално сдружение, което обединява водещи винарни в страната. Председателят на организацията Петя Минкова обясни пред Радио София, че страната ни има потенциал да се нареди до световните винени дестинации.

Петя Минкова/Личен архив

"Тази година Глобалната конференция за винен туризъм ще се проведе в България, в Пловдив (от 5 до 7 октомври 2025 г.). Всички български винарни, които предлагат услугата винен туризъм, ще могат да се представят на тази Глобална конференция“, каза Минкова.

По думите й, в световен мащаб виненият туризъм расте ежегодно.

"Увеличава се интересът към по-нишов вид туризъм, свързан с културата, изкуството, с виното. България притежава всички тези дадености и възможности, чрез които да привлече чуждестранни туристи, най-вече, тъй като в момента българските винарни основно разчитат на българския клиент и турист“, посочи Петя Минкова.

Тя добави, че все повече български туристи биват привлечени от винарните като място за преживяване. Отдавна туристите търсят нещо различно, смята председателят на организацията за винен туризъм.

"Увеличава се интересът най-вече сред младите хора да посещават български винарни – да се запознаят с произхода на виното, с хората, които стоят зад виното и мястото, което им дава едно различно усещане от градската среда", каза Петя Минкова.

Според нея, за да се развие сектора първите крачки вече са направени, със създаването на единна организация, която получава подкрепата на Министерството на туризма. Следва да бъдат създадени работни проекти с Министерството на културата, Министерството на земеделието и Министерството на туризма, свързани с културния, историческия и винения туризъм. Необходими са и законодателни промени, с които виненият туризъм да бъде изведен като отделен продукт. При наличието на около 350 винарни (не всички развиват винен туризъм) на територията на България е нужна и реклама, насочена към чуждестранните туристи, добави Петя Минкова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна