Най-важното нещо в училище си остава човечността, а не някакъв академизъм. Това заяви пред БНР Васил Лозанов, зам.-директор на 164-та гимназия с преподаване на испански език "Мигел де Сервантес".
"Фокусираме се върху актуализирането на учебни програми, на инструментариум, но изпускаме една много по-голяма нишка - че поколенията се променят. Тези млади хора имат нужда от една подкрепяща среда, която невинаги могат да получат в академичния контекст.
Ако ние не сме квалифицирани да ги разбираме и не се опитваме да ги разбираме, няма как и да ги подкрепим в тяхното израстване. А в училище трябва да се случи именно това".
Васил Лозанов смята, че психолозите и педагогическите съветници в училище трябва да имат по-сериозна роля.
Зад качулките, инцидентите с млади хора и агресията Лозанов вижда "един продукт не толкова на лошо образование, колкото на едно общество, което е малко изгубено и има нужда да намери начин да дава добри примери на младите хора, вместо да ги превръща в злодеи или антигерои".
"Трябва да търсим причините защо това нещо е възникнало".
Учителите и родителите трябва да работят в сътрудничество, вярва още той.
Самият Васил Лозанов е възпитаник на Испанската гимназия.
"Когато веднъж харесаш тази среда, после е лесно да се върнеш в нея".
Езикът отваря прозорец към един нов свят, смята той.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.