Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След 15 септември - всяка година изплуват едни и същи теми

| Интервю
Снимка: БГНЕС

"От много години говорим, че часът (за начало на учебните занятия сутрин – бел. ред.) трябва да бъде изместен в по-човешко и нормално време. С ранното ставане никому не е лесно. Добре е, че на места има възможност поне малко да е по-късно. По-сериозният въпрос е защо след 15 септември с нашите деца водим разговора – защо не искам да ходя на училище на другия ден, един от най-ясните индикатори, че има проблем."

Това каза в интервю за БНР Давид Кюранов от Асоциация "Родители".

Според него "някаква чуваемост" по темата има и тя отново е поета. По думите му, при втората смяна реално време за учене почти не остава, а децата се връщат късно.

"Едносменният режим трябваше много отдавна да бъде въведен."

От асоциацията настояват за яснота накъде върви образованието и за по-широки дебати, надхвърлящи професионалната общност, с участието на родителите, за които сега "няма отворено пространство".

Кюранов акцентира и върху "състоянието на учебния материал – твърде много е трудно поднесен", като посочи, че във всички изследвания на асоциацията това излиза като проблем №1.

От Асоциация "Родители" апелират още "да се акцентира повече върху критичното мислене, върху социално-емоционалната интелигентност, върху психичното здраве" на учениците.

"Това вече не са никакви иновации по света, за нас обаче са", коментира Давид Кюранов в предаването "Хоризонт до обед".

Основният проблем при забраната на мобилните телефони е, че нямаше никакво допитване до учениците, подчерта той и прогнозира "всякакви възможни трикове за избягване на забраната", без явен протест.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна