Назряла е необходимостта българските учители да бъдат обучени за работа с изкуствен интелект. Опитът от САЩ показва, че IT специалистите активно помагат на учителите, а след това и на децата.
Това обяви в Сливен д-р Артур Кордон, автор на книгата "Перспективата изкуствен интелект" - един от пионерите в прилагането на изкуствения интелект в бизнеса и изследовател на развитието и навлизането му в различните области на живота, пред ученици и учители от местните професионални гимназии.
Според него българската IT индустрия има обучени специалисти за работа с изкуствен интелект, но все още няма методология за преподаване в училищата.
Д-р Кордон коментира, че в България центрове като INSIGHT към Софийския университет работят на световно ниво, а липсата на механизъм за предаване на тези знания към училището забавя навлизането на умението за работа с изкуствен интелект.
"Тук трябва да се създаде един механизъм много по-бърз, много по-органичен, с който тази машинка да направи тази трансмисия на най-новото от изкуствения интелект от главите на бизнеса до главите на водещите преподаватели в няколко елитни училища, главно в IT сектора и от там нататък да е разпространи по веригата".
Забраната за носене на мобилни телефони в училище д-р Кордон определи като "безмислено", защото забраните се преодоляват:
"Контактът с телефон е повече инфлуенсен, Тик-Ток и т.н. То е на по-елементарно ниво. Аз считам, че реалния, дълбокия контакт трябва да стане на ниво компютър".
Бурното развитие на изкуствения интелект и роботизацията може да изместят част от професиите, дори и част от тези които изпълняват физическа дейност.
"Като се появят след две или три години хуманоидните роботи това автоматично означава, че голяма част от тези чисто физически дейности те ще изчезнат по-бързо".
Въпреки промените, които вероятно ще настъпят във всички сфери на ежедневието ни, д-р Кордон заяви, че е оптимист за ползата от изкуствения интелект за развитието на човечеството.