Община Кюстендил праща писма до фирмите и всички юридически лица в града и селата, които притежават нежилищни имоти, че трябва да подадат декларации, свързани с определянето на таксата за битови отпадъци за 2026 година. Ако не го направят до 31 октомври 2025 г. или в 7-дневен срок от получаването на писмото, таксата им ще бъде определена служебно.
Юридическите лица трябва да предоставят информация относно необходимите съдове за събиране на отпадъци, броя на служителите или за други лица, които пребивават в имота, както и каква икономическа дейност се извършва на място. Декларациите трябва да бъдат подадени в писмен вид в Дирекция "Местни приходи“.
От общинската администрация предупреждават, че при неподаване на необходимите данни таксата ще бъде изчислена служебно на база предварително определено индивидуално количество битови отпадъци за съответния имот.
Мерките са част от усилията на общината за по-точно и справедливо определяне на дължимите суми за сметосъбиране, сметоизвозване и останалите компоненти на такса "битови отпадъци“, съобразени с конкретните нужди и дейност на всеки бизнес. Общината все още няма разработена или приета методика как ще се начислява таксата смет от догодина - най-вероятно ще е по броя на ползвателите на даден имот.
Тогава възниква въпросът един цех с 200 работници например какво ще плаща. Сега физическите лица и домакинствата плащат по 3,5 промила за града, за селата - до 9 промила. Юридическите лица - 6,3 промила.
От 1 януари се въвежда принципът "Замърсителят плаща", което вече беше отложено с една година.
По публикацията работи: Георги Даскалов
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!