От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обясняват, че при проектирането и изграждането на системата е извършен подбор и техническа оценка на 100 пътни участъка, подходящи за монтиране на сензори за претегляне в движение.
Всеки участък е подбран по строго определени критерии - това осигурява равни и стабилни условия за измерване и елиминиране на външни фактори, които биха могли да повлияят на резултатите.
Настройката на сензорите се извършва на базата на предварителни измервания със стационарна везна.
Въпросът дали натискането на спирачка по време на преминаване през участък за претегляне влияе върху точността на измерването често се поставя погрешно, обясняват още от АПИ.
Според експертите твърдението, че при спиране се пренася и се отчита нереално по-високо тегло, не е вярно. Единствените случаи, в които може временно да се промени разпределението на масата, са при превоз на течности - затова цистерните имат вътрешни секции и прегради, или при превоз на животни.
От АПИ допълват, че системата за претегляне в движение осигурява надежден начин за прецизно измерване на теглото на тежкотоварните превозни средства.