Учебна седмица, чиито пет дни да бъдат съставени от уроци сутрин и различни дейности следобед, предложи след последната си сесия френската Гражданска конвенция за времето на детето, съобщава Le Monde.
Конвенцията, събрала се за пети път от 17 до 19 октомври в залата на Икономическия, социален и екологичен съвет на страната и съставена от избрани на случаен принцип 140 граждани, вече е готова с очакваните идеи за организацията на учебния ден и учебната седмица на децата. Предложенията предвиждат "теоретични уроци" сутрин и следобеди, посветени на практическа работа, както и на спортни, културни и артистични дейности. Тези дейности могат да бъдат повече или по-малко задължителни според графика.
Членовете на конвенцията са били разделени на малки групи. Някои от тях са обсъждали и какво име да се даде на новата организация на учебния ден, която ще позволи следобедът да бъде посветен на дейности, подходящи за времето, когато децата са най-малко концентрирани. Решение за името все още не е взето — дебатът продължава.
Други групи са разглеждали въпроса какво ниво на регулация е нужно, за да се избегне "задълбочаването на неравенствата" между училищата. В основата на разговорите е била тезата, че колкото по-дълго е времето на колективна грижа за децата, толкова повече публичната образователна система ще намали неравенствата, добавя Le Monde.
В същото време експерти, цитирани от изданието, предупреждават, че предложенията на конвенцията са "амбиции, чието осъществяване би било скъпо".