От Института за пътна безопасност отчитат нарастване с 15,2% на броя на загиналите при катастрофи след влизането в сила на контрола чрез средна скорост - мярка, приета от управляващите. Новите правила са в сила от по-малко от два месеца. Подобен ръст не се е случвал от 2021 г. насам, посочват от ИПБ.
Заявената от правителството цел за намаляване на жертвите с 20% на практика не е изпълнена, заявяват от института. Единственият реален ефект е повишаване на бюджетните приходи, коментират специалистите.
За сметка на това не се връчват електронни фишове за средна скорост, защото МВР има сериозни организационни проблеми с обработката на информацията, подчертават още от неправителствената организация с председател Богдан Милчев.
В същото време, от началото на годината са наложени глоби по Закона за движение по пътищата за над 200 милиона лева, като над 1 милион нарушения са установени само за превишена скорост. Единственият реален ефект от предприетите мерки е повишаване на бюджетните приходи, за сметка на 370 загинали български граждани, се казва още в становището на ИПБ.