Един от организаторите - Веселин Кръстев коментира пред БНР:
"За мен е важно да има широка обществена дискусия по тези проблеми. Моята мотивация, е че не мога да понеса смъртта на тези деца. Тя може да е не само физическата смърт – едното дете е убило другото, а тяхното физическо, психическо и емоционално развитие, което сякаш е излязло от всякакви норми, защото имаме натрупани дефицити в обществото. Трябва да го осъзнаем.
Има един много важен момент - ние се отчуждихме един от друг, разделихме се, нямаме време. Семействата като че ли изпитват огромни трудности да отделят времето и вниманието към децата си и грижата стига до физическото оцеляване, много често".
Съседите от квартала също не обръщат внимание на децата, които не са техни. Наблюдава се бягство от отговорност за възпитанието и отглеждането на детето, и тя се прехвърля върху училището и институциите.
"Трябва да си кажем, че всеки Божи ден губим деца - млади хора, които биха били прекрасни творци. Губим ги на пътя, губим ги в мола, губим ги в медиите. Отговорността е на всички. Губим този човешки потенциал, който има мисия в живота си - да бъде щастлив".
Отговорността е на всички, категоричен е Кръстев. "Образованието, културата и спортът са възможните решения", каза той в предаването "Преди всички".
"Имаме младежки центрове, които изграждат. Аз съм много щастлив от създаването на Общинския младежки център в "Надежда".
Кръстев определя себе си като "човек, дълбоко вярващ, но не религиозен". Необходимо е да има разговор в училището за общочовешките ценности, но "не можеш да налееш на никой човек добродетел с фунията в главата".
"За съжаление, това е дълъг път, но ти можеш да посееш в училище зрънцето на вярата, на доброто, на това, че е много по-хубаво ти да си силният, да помогнеш на слабия. Обществото, за мен, се мери по последния, а не по първия. Ако първият иска да бъде на върха, силният, той трябва да носи последния".
Кръстев е за телефоните в училище, но само по време на междучасията. В образованието "трябва да използваме технологиите, обаче разумно".
