Парламентът прие окончателно промени в Закона за автомобилните превози, които целят да осигурят редовен автобусен транспорт за жителите на четири български общини - Добричка, Тунджа, Родопи и Марица, където над 150 населени места в момента са без достъп до обществен превоз.
Така отпада задължението на превозвачите, извършващи превоз на пътници по междуселищни автобусни линии в общини, чийто административен център се намира в друга община, да ползват автогари.
Промените в закона получиха широка парламентарна подкрепа. Очаква се те да дадат възможност за възстановяване на редовните автобусни линии в четири общини, чиито административни центрове са извън тяхната територия и така да се подобри достъпът на хиляди жители до основни обществени услуги.
Вносителят на законопроекта Цвета Караянчева от ГЕРБ-СДС подчерта, че предложението не е взето емоционално или спонтанно, а в резултат на месеци на срещи и анализи между Министерството на транспорта, областните администрации и кметовете на засегнатите общини.
"Имаше и притеснение от гледна точка на това, че автобусите, които са по тези линии, ще спират безразборно на спирките. Искам да успокоя и жителите на град Пловдив, и на останалите градове, които са гранични с тези общини, че има ясни правила, по които се прави този план. За да се открие нова линия, кметът на общината трябва да съгласува с кмета на град Пловдив проект на маршрутно разписание, схема на маршрута и анализ на пътникопотока", каза тя.
Йордан Иванов от ПП-ДБ подчерта, че законът решава реален проблем за Пловдив и областта.
"За да осигурим базисните основи на тази услуга, която е крайно необходима най-вече и за хората от малките населени места, които изпитват трудност да получат добра услуга към момента", допълни Иванов.
От "ДПС-Ново начало" определиха промените като работещо решение за 150 населени места.
"Ще се даде възможност да се реши този въпрос, да се увеличи дейността на превозвачите и техните разходи и в крайна сметка да се възстанови наистина тази услуга, която е задължителна", посочи Халил Летифов.
