Европейската комисия започна официално антимонополно разследване срещу компанията за енергийни напитки "Ред Бул" за евентуална злоупотреба с доминираща пазарна позиция на територията на Европейското икономическо пространство.
Има съмнения, че компанията е прилагала стратегия за ограничаване на конкуренцията от страна на по-големи по обем енергийни напитки, най-вече при продажби извън заведения или по т.нар. off-trade канал, като супермаркети и бензиностанции.
Подозренията са насочени към две конкретни практики - предоставяне на парични и непарични стимули на търговци, за да спрат да предлагат или да ограничат видимостта на конкурентни продукти с обем над 250 милилитра и злоупотреба с ролята на "категориен мениджър", чрез която "Ред Бул" е могла да влияе върху подбора, разположението и рекламирането на напитките на конкурентите.