Изкуственият интелект (AI) става все по-важен елемент в образованието в Европа. Изследването "Future of Education Report" на GoStudent проследява как учители, ученици и родители възприемат технологиите и как се подготвят училищата за внедряването на AI.
Резултатите показват, че голяма част от учителите в тези държави не са преминали обучение по изкуствен интелект. Общият дял на необучените достига 75 %, като разликите между страните са значителни: в Германия около 38 % от учителите са получили обучение по AI, докато в Австрия този дял е 12 %, а в Обединеното кралство над 70 % от преподавателите заявяват, че не са имали подходящо обучение.
Учениците усещат липсата на подготовка, като повече от половината смятат, че училищата не ги подготвят достатъчно за бъдещето, а родителите посочват необходимостта от нови подходи в преподаването, които отразяват технологичното развитие.
В България в това отношение се наблюдава положителна тенденция.
"Само през последната година през Приложна академия за образование Синдео са били обучени над 8500 учители", изтъкна пред БНР-Радио София д-р Теодора Димитрова – действащ учител и съосновател на на платформата. И коментира резултатите от изследването "Future of Education Report".
По думите ѝ добрата позиция на българските учители по отношение на AI се дължи донякъде и на учениците, в които се вслушват преподавателите у нас.
"Изкуственият интелект, освен че помага на за по-бързото подготвяне на уроците, дава възможност за много повече креативност", подчерта д-р Димитрова.
Чуйте разговора на Катя Василева.
