Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Къде отиват средствата от платеното паркиране в София и защо градът изостава в изграждането на паркинги - отговорите на тези въпроси дава общинският съветник Ваня Григорова пред БНР-Радио София.
"Бях на протеста пред Столичната община и имаше доста хора. Не може да се твърди, че гражданите не се интересуват от въпроса. Това се вижда навсякъде. Вижда от дискусиите по улицата, ако щете, от социалните мрежи, от факта, че са планирани още два протеста.
Очевидно е, че темата вълнува гражданите и няма как да е другояче. Това, което смятам за некоректно политическо поведение, е фактът, че никой в предизборната кампания не заяви, че смята да прави такава грандиозна промяна в условията за паркиране като цени и разширяване на зоните", коментира Ваня Григорова.
Тя посочи също, че е категорично против практиката да се вдигат цените и да се разширяват зоните и обясни, че е гласувала против тази мярка, която е била подкрепена с гласовете на ПП-ДБ, "Спаси София" и ГЕРБ.
"Нямам никакво съмнение, че след грандиозния провал на този мандат, ГЕРБ ще се върнат като "спасители" на София в следващия и някой трябваше да им извади "горещите кестени", коментира тя.
Ваня Григорова коментира също, че години преди да стане част от местната власт, е искала първо да се създадат условия да се спазват някакви правила и след това да се налагат наказания, а вдигането на цените, според нея, е наказание.
"Тук идва въпросът защо има дупки в бюджета на градския транспорт? Защото София никога не настоява държавата да съфинансира толкова, колкото финансира Столичната община градския транспорт, както би трябвало да се случва", коментира тя.
Според Григорова по-правилното решение на проблема с паркирането в столицата, е да се доизградят някои паркинги, които вече съществуват - например, паркингът до метрото на "Сливница", който е изграден, но има още малко средства, за да започне да функционира. "Има редица места, които са определени за паркинги, да се изградят и там паркинги, за да може хората, които влизат в София да оставят колите си в началото и да продължават с градския транспорт."
Друго решение е да се синхронизира движението на БДЖ - Пътнически превози и градския транспорт. Освен това може и да се развие крайградската железница, защото няма голяма европейски град без такава градска железница, която да бъде и част от градския транспорт.
Чуйте повече в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.