Мнението е на Любомир Пожарлиев, специалист по градски и транспортни политики, социолог, гост изследовател в Лайпцигския университет в катедра "Източноевропейска история".
"Логиката на общината е – да се въведе ред в кварталите. Дали това е най-удачната форма за съответните квартали? Това е един от начините за справяне. За центъра е друг дебат – какво правим с достъпа на автомобили до центъра на града, които замърсяват много и задръстват улиците", коментира социологът за разширяването на зоните за платено паркиране в София.
Финансовата мярка е много слаба мярка спрямо това, което би могло да се направи, смята той. В предаването "Хоризонт до обед" Пожарлиев даде примери – въвеждане на много ниска скорост, която обезсмисля шофирането, както и стимулиране на активното движение чрез велоалеи и градски транспорт, тоест "не с пръчката, а с моркова – с хубав достъп до транспорт", както действат в немскоезичните държави.
В София вървят над 100 автобусни и тролейбусни линии, има и 50 спирки на метрото и достъпът е сравнително улеснен, а това е огромна привилегия, подчерта Любомир Пожарлиев. В Лайпциг има постоянни реклами кои са новите превозни средства на града, направи паралел той.
"Основното е ограничаването на персоналния транспорт, а не на бизнес транспорта", посочи Пожарлиев за новата мярка на Столичната община.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
