Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Дневници на безкрая” – в търсене на автентичното между литературата и фотографията

БНР Новини
Снимка: Красимир Андонов




В центъра на София се случи нещо интересно – фотографията подаде ръка на литературата в изложба. На жеста отвърна SOHO – място за творчески хрумвания и идеи. Така проектът на фотографа Красимир Андонов и журналистката Мила Иванова достигна до нас, зрителите и читателите. Андонов, освен че е талантлив фотограф, е известен и с постиженията си в операторското изкуство. В предстоящото издание на „София филм фест” има два пълнометражни филма, заснети от него – „Отрова за мишки” на Константин Буров и „Съдилището” на Стефан Командарев. Мила Иванова пък е главен редактор на списание „Всичко за жената”. Обича да пише и в личния си блог „Солунска 16”. Чаровна, интелигентна млада дама, която се разкрива пред света чрез думите. На въпроса как се роди идеята за тази изложба, фотографът сподели:

„Когато чета текстовете на Мила, в мен изникват образи. А когато снимам, се опитвам да разказвам дадена история така, както бих я разказал с думи. Там някъде се намери допирната точка, да добавим и факта, че двамата имаме общ светоглед. Сферите, в които се занимаваме, са различни, но по някакъв начин си приличат в отношението ни към света. И двамата се опитваме да гледаме към позитивното и към това, което радва хората.”

В изложбата има фотоси, посветени главно на градската култура. На някои от фотографиите Красимир е заснел част от личните дневници на Мила Иванова.

„До подреждането на изложбата нямахме представа какво ще излезе от нея, защото заедно за първи път реализираме съвместна идея” – допълва Мила. „Срещата на настроенията се случи и за нас, както и за публиката. Освен това, настроението е нещо, което се променя. Аз съм сигурна, че ние дадохме живот на дневниците.”



Не е ли въпрос на голямо доверие от нейна страна към Красимир, а и към нас, които гледаме и четем тези текстове?

„Преди време му бях изпратила нещо написано от мен, преди да го пусна в блога си, защото винаги е било важно за мен неговото мнение и той ми отговори: „Благодаря за доверието”. Но аз мисля че това не е доверие, а необходимост. Красимир е огледало за мен и това, което пиша. За мен това е чест, тъй като той е голям творец.”

Защо са дали име на изложбата си „Дневници на безкрая”?

„И двамата черпим вдъхновение от безкрая на живота” – посочва Красимир. „За репортажната фотография винаги съм казвал, че това, което можеш да видиш, никога не можеш да го измислиш или сътвориш. Ние имаме възможността да вземаме мигове от живота и да ги слагаме в рамка. Затова решихме да са „Дневници на безкрая” – и преди, и след нас той продължава.”

„Краси разказва чрез снимките, а моят разказ е вътре в неговия, с моите дневници и писма” – казва Мила. „Не съм предполагала, че някога някой ще ги види. Разказвам за живота около нас. Те са толкова автентични, колкото са всъщност и неговите фотографии. Когато пишеш за много хора, ти, без да искаш, вкарваш една представа за себе си, която искаш да постигнеш. Когато пишеш за човек, който е част от теб – тогава пише сърцето ти. Безкрая ще се напише сам. Това, което направихме, ми е много скъпо и искам да продължи, затова вярвам на безкрая.”

Снимки: Красимир Андонов



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

200-годишният "Рибен буквар" напомня за себе си с ново юбилейно издание

През настоящата 2024 г. се навършват 200 години от появата на т.нар. "Буквар с различни поучения". Това е оригиналното заглавие на книгата, по-известна като "Рибния буквар", чийто автор е видният възрожденец д-р Петър Берон. Става дума за..

публикувано на 16.09.24 в 09:05
Кадър от филма „С лице надолу“

Българско кино за франкофони в София

Фестивалът на българското кино, който се провежда от 10 до 13 септември в Париж ще има своето продължение в София. Френският културен институт в българската столица ще представи на франкофонската аудитория у нас филми от фестивалната селекция през..

публикувано на 12.09.24 в 11:20

Духът на Стара София завладява центъра на столицата

Имало едно време един необикновен квартал. От него започвал строежът на Стара София, защото се намирал между Двореца и гарата – основният път, който свързвал живота в града. В това пространство хората не просто задоволявали своята човешка потребност..

публикувано на 12.09.24 в 08:15