Електробусът улавя енергия при спиране и я оползотворява, удължавайки пробега. Все още почти непознатата за Европа технология, базирана на ултракондензатори, е тествана в Шанхай в продължение на седем години и е „навъртяла“ над 8 милиона км.
Според производителите, новата технология може да помогне на общините да намалят драстично оперативните разходи, а също и вредните емисии. Технологията може съществено да намали нуждата от традиционните автобуси с дизелово и газово гориво, както и от тролейбусите. Новият електробус притежава автономията и товароносимостта на обикновен градски автобус с дизелово или газово гориво и не ползва контактна мрежа, което му дава пълна свобода на движение. Цената на енергията на километър е близо 10 пъти по-ниска, отколкото при дизеловите автобуси. Значително по-ниски са и разходите за поддръжка.
Йорданка Фандъкова поясни, че електробусът ще се движи пробно, за да могат да се преценят разходите и ползите от него, и допълни, че очаква гражданите да се движат по-комфортно, а замърсяването на околната среда да се намали. Според нея, замърсяването на въздуха е един от основните проблеми на София и една от основната причина е транспортът.
Пускането в експлоатация на първият електробус в столицата е голямо събитие за София, каза кметът Йорданка Фандъкова при представянето на машината.
По думите й Столичната община през последната година е инвестирала близо 200 млн. евро по различни проекти в закупуването на екологично чисти транспортни средства. „20 нови трамвая вече са в София, част от тях се движат по линия номер 1. Десет нови влака отдавна се движат по линиите на метрото. Тролейбусите продължава да идват - до края на годината очакваме още 50 нови тролейбуси и в края на юли очаквам първите 5 нови автобуси от общо 126“, отчете Фандъкова.
Повече за новия електробус чуйте от Илко Иванов - технически директор на дружеството, чиято собственост е превозното средство.