Една от големите дами на българското изкуство – Татяна Лолова, вече има свой кинопортрет. Превъплътила се в множество роли в театъра, киното и телевизията, тя не без основание е наричана фурия, стихия, неизвестен летящ обект, актрисище, велика, титанична. Документалният филм на режисьорите Ема Константинова и Георги Тошев ни разкрива актрисата отблизо – с нейната откровеност, ранимост, сила и мъдрост в красивата й 80-годишнина. Премиерата на „Портрет на една дама” бе в Лондон, в рамките на Фестивала на българската култура, както и в София, на есенната филмова панорама „Киномания”.
Татяна Лолова е голяма актриса – комедийна и драматична, но моето лично откритие, прекарвайки няколко месеца в нейната компания и в компанията на нейния прекрасен съпруг Славето, е, че разбрах нещо много важно. Думата „остаряване” при Татяна Лолова не е срамна дума, защото тя наистина остарява по един начин, в който се оглежда целият й живот. А това е живот с много емоции и много разочарования. Но по-силното в него е споделянето. Споделянето с другите, зад което се крие любов. Така че това е моето обяснение в любов към Татяна Лолова, след като я следвам от 6-годишната си възраст като зрител. Благодаря й” – каза на софийската премиера Георги Тошев.
Филмът е сниман в България, в Париж, където живее брат й със семейството си, в Лондон – там съпругът на актрисата представя своя изложба. Татяна Лолова разказва своя живот – с комизъм, но и през сълзи. И емоцията й се предава на зрителите – те се смеят и плачат. В детските си години била много притеснителна. И сега съм такава, но никак не личи – признава актрисата, която смята, че трябва да бъдем отворени, да вярваме, че околните ни мислят доброто. Любопитна, трогателна и много смешно разказана е историята с отглеждането на брат й – близо 10 години по-малък от нея. Татяна майчински се грижела за него, а той на три години, покрай нея, научил азбуката, скоро след това – либретата и мелодиите на оперите, на които го водела. И досега двамата имат много силна връзка.
Останали рано без баща. Майка им поискала Татяна да напусне училище, за да помага на семейството. Но родителско-учителският комитет в гимназията се събрал и отсъдил, че тя има артистична дарба и трябва да я развива. „И аз още я развивам в тяхната светла памет” – казва днес тя.
Във филма е представена и срещата на актрисата с прочутата българска певица Светла Василева в Националната опера на Париж, където сопраното изпълнява главната роля в „Мадам Бътерфлай”. Татяна Лолова се разплаква при успеха й, покорил залата. Впрочем, Лолова се превъплъщава в ролята на сляпа оперна певица във филма „Бартер” с режисьор Атанас Киряков, който българската публика очаква през следващата година.
От фондация "Наталия Симеонова" са подали документи за регистрация на читалище, което ще носи името на легендата на българската рок музика Кирил Маричков. Това съобщи пред БНР бившата водеща на едно от популярните преди време телевизионни предавания "Море..
"Вечният годеник" е първият публикуван на български роман на известната френска писателка Аниес Десарт. Преводът е на Силвия Колева. Историята се заплита в ритуалната зала в кметството, където малко момченце се обяснява в любов на момиченце на..
Художест вена галерия насред гората – на това оприличават очевидци крайпътната чешма с беседка край момчилградското село Конче в Родопите. Началото на градежа е дадено през 1985 г. от бащата на Юсеин Юсуф, а година по-късно, когато той почива, делото е..
От фондация "Наталия Симеонова" са подали документи за регистрация на читалище, което ще носи името на легендата на българската рок музика Кирил Маричков...