50 непознати природни и културно-исторически обекта, разпръснати из най-живописните кътчета на природата, ще поощряват българите да пътуват и да опознават страната ни. Тези истински туристически бисери ще бъдат рекламирани в продължение на близо година, в рамките на стартиралата национална кампания за насърчаване на вътрешния туризъм под наслов „Скрито пред очите ти”.
Избраните 50 забележителности са извън списъка на 100-те национални туристически обекта, движение, което придоби неочакван размах през последните години. В случая обаче става дума за уникални, закътани сред планини и долини местенца, които рядко се посещават, а предлагат неописуеми преживявания. Авторите на проекта, финансиран от ОП „Региони в растеж”, споделят, че искат да събудят в хората приключенска тръпка и да ги провокират да потърсят нови, непознати места. Кампанията предвижда изготвянето на рекламни клипове, телевизионни предавания и кратки филми, на статии в печатните медии, на фейсбук страница, мобилно приложение и пр. Стойността на проекта е около 2 млн. лв. Още за него научаваме от министъра на туризма, Николина Ангелкова:
„Данните показват, че българите са склонни да пътуват из страната. Но нямат информация за това къде могат да почиват и да прекарат свободното си време. А това ни дава основание да се замислим сериозно по какъв начин бихме могли да компенсираме спада на руски и украински туристи. Всъщност се надяваме да преодолеем този отлив, като насърчим вътрешния пазар и се опитаме да променим нагласите на българите да почиват в България, а не в чужбина. Защото към момента се наблюдава и тази тревожна тенденция. От друга страна проведено неотдавна социологическо проучване показва, че 61 на сто от сънародниците ни искат да прекарват ваканциите си у нас, стига да знаят къде и как да го направят. Защото е хубаво да знаем, например, че Драгоманското блато е уникален природен обект, който се намира на 30-40 км от София и до него се стига за около 20-ина минути с кола. В същото време малко хора знаят за него. А е важно всички тези забележителности, които са на една ръка разстояние и не изискват ранно планиране, да попаднат във фокуса на интереса и да станат по-популярни и достъпни. Те са особено подходящи за уикенд пътувания.”
В списъка са включени уникални обекти като каменните гъби в Родопите, средновековната крепост „Червен” край Русе, скалните манастири край град Провадия и пр. Идеята на Министерството на туризма е този списък от 50 малко известни забележителности из цяла България, да бъде обогатяван и в бъдеще. Предвижда се да се подобри и достъпът до тях, както и да се поставят информационни табели в помощ на туристите.
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..