Туристическият бизнес очаква най-значимото събитие в сектора – Международната туристическа борса в София. Тазгодишното 32-о издание ще събере на едно място туроператори, браншови организации, представители на държавната администрация и десетки хиляди посетители. Под мотото „Всичко в България е туризъм“ от 12 до 14 февруари, в Интер Експо Център, ще се проведе „Ваканция 2015“.
В продължение на три интензивни, наситени с изяви дни, представители на туристическия бранш ще рекламират предложенията си за почивка у нас и в чужбина, ще договарят летния сезон и ще обсъждат наболели проблеми в бранша. В борсата ще се представят около 250 изложители от 21 държави. Сега е моментът човек да направи своя избор за пролетния и летния си отпуск, колкото и да е трудно да се ориентира в океана от примамливи предложения. И тази година, за да зарибят клиентелата, български и чужди туроператори ще предлагат на щандовете си оферти за ранни записвания на апетитни цени. Рекордно участие бележат туроператорите от Гърция и Турция, в което няма нищо чудно. Напоследък съседните балкански държави се превърнаха в търсена от сънародниците ни дестинация за екскурзии и летен отдих благодарение на агресивната им рекламна политика и изгодните промо пакети. Така конкурентите ни печелят все повече български клиенти в ущърб на родната икономика. Опасенията на бранша се засилват с наближаването на летния сезон, когато се очаква сериозен отлив на традиционните за България рускоговорящи туристи. Как да бъде компенсирано отдръпването на тези толкова желани и платежоспособни гости от курортите ни? А какво да кажем за проблемите, свързани с недобрата инфраструктура и безобразните пътища, затрудняващи достъпа до туристическите обекти? На дневен ред са и проблеми, свързани с презастрояването на курортите и превръщането им в подобия на бетонни гета, както и преодоляването на имиджа на България като евтина алкохолна дестинация.
Тези и други въпроси ще бъдат дискутирани по време на цяла поредица от кръгли маси и семинари в рамките на борсата. В тях ще участват представители на браншови организации и чиновниците в новосъздаденото Министерство на туризма. Ще бъдат обсъдени и приоритетите на държавата за развитието на отрасъла в близките години. А най – належащият от тях е компенсирането на туристическия отлив през предстоящия летен сезон. За целта се разчита на българския турист, както и на гостите от съседните балкански страни, които напоследък бележат обнадеждаващ ръст. В този смисъл, освен конкуренти, балканските държави биха могли да се окажат и наши надеждни партньори. По какъв начин, научаваме от председателя на Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите Благой Рагин :
„Девизът ни е „Силни сме, когато сме заедно“. С балканските колеги ще направим кръгла маса, за да си сверим часовниците и да покажем как заедно ще се презентираме на по-далечни пазари. Защото развитието на културния туризъм е приоритет не само на нас, но и на съседите ни. Ние обединяваме усилията си с идеята да се наложим с общ продукт на пазари като Китай, Индия, САЩ, тъй като поотделно е много по трудно. Като антикризисна мярка нашите хотелиери от морето ще бъдат много активни на тазгодишната борса по отношение на българския турист и на гостите от съседните балкански държави. Борсата е добър повод да потърсим начини, заедно с балканските хотелиери, да спечелим повече туристи и от Централна Европа. Само така ще спасим предстоящия летен сезон, за който предвижданията не са никак добри“.
Те радват окото, сбъдват желания и лекуват. Хиляди пясъчни колони, малки и големи, наподобяващи хора, растения или митични животни, са осеяли обширна територия от 50 кв. км в околностите на град Варна. Произходът им до ден днешен не е напълно..
Стари български села с уютни къщи за гости, тишина, разходки сред природата и вкусна домашна храна. Селският туризъм се превръща в предпочитан форма на отдих, особено сред семейства и млади хора, които избират природосъобразния начин на..
Казват, че за да опознаеш дадено място, трябва не само да го видиш с очите си, но и да го вкусиш с небцето си . Всяко българско село, всеки град или регион си има своя специфичен дъх и аромат. Един от начините да ги опознаете са кулинарните маршрути,..