Напоследък в България набира сила интересът към нестандартните видове автомобилен спорт. Във връзка с увлечението има вече и специфични формирования. Едно от тях е „Дрифт Kлуб България”, съставен от група млади хора, силно запалени по автомобилния спорт във всичките му разновидности. Клубът е основан през 2009 година и вече седма година се занимава с организацията на автомобилни състезания от различен характер. Организацията е фокусирана върху атрактивни дисциплини в автомобилния спорт като „Tайм Aтак”, дрифт и картинг, които привличат много почитатели, заради зрелищата и високото ниво на адреналин, които носят.
Председател на „Дрифт Kлуб България“ е Искрен Иванов, който ни разказа повече за дейността на организацията и по-специално за състезанията в дисциплината „Тайм Атак”, в която българските състезатели се развиват все по-успешно. „Тайм Aтак” е автомобилно състезание на писта, при което пилотите се състезават срещу часовника, а не директно един срещу друг. Целта е постигане на най-добро време за една обиколка. В състезанието могат да участват серийни автомобили, без ограничения в марка или година на производство и с ограничени модификации по тях. Автомобилите се разделят на класове според обема на двигателя.
Според Искрен Иванов нивото на българските пилоти е високо, както стана ясно по време на завършилия в края на месец май трети кръг от „Тайм Aтак България“ на румънската писта „Мотор Парк“ край Букурещ. Родните участници показаха, че успешно мерят сили с колегите си от Румъния и Молдова, а българинът Владислав Димитров стана победител и записа второто най-добро време в историята на пистата. На 3 юли българските пилоти ще проверят възможностите си и на пистата в Серес, Гърция, и ще сравнят нивото си спрямо гръцките състезатели. Дрифт Клуб България има за цел през следващата година да превърне състезанията в тази дисциплина от календара си в европейски шампионат. Повече от Искрен Иванов:
„Тайм Атак” е нова дисциплина в автомобилния спорт, която добива все по-голяма популярност в Европа и по света. Смело може да кажем, че състезанието в Румъния влезе в историята на дисциплината, тъй като беше първото европейско състезание, в което участваха състезатели от три различни страни. Очакваме да подобрим този показател в Гърция, където освен български и гръцки пилоти ще участват румънски и молдовски състезатели. Така ще вдигнем още летвата и състезатели от четири държави ще се включат в надпреварата. Това е на път да превърне програмата от състезания в тази дисциплина в европейски шампионат. Официално имаме намерение да стартираме европейски шампионат през 2016 година, който ще се провежда в няколко различни страни в Европа.
Въпреки големия ентусиазъм и успехи, българските любители на автомобилните спортове и високите скорости страдат както от липсата на спонсори, така и от липсата на подходящи съоръжения за тренировка. Модерни автомобилни писти в Румъния и Гърция дават несравнимо по-големи възможности за тренировка и развитие и българските състезатели се надяват, че скоро и в България ще бъде изградена достатъчно дълга писта за автомобилен спорт.
Официалният старт на летния туристически сезон ще бъде даден на 31 май в Поморие. С избора на града домакин Министерството на туризма поставя фокус върху насърчаването на разнообразен и устойчив туристически продукт, съчетаващ природни ресурси,..
Българска делегация, водена от министъра на правосъдието Георги Георгиев, присъства на интронизацията на архимандрит Гавриил като игумен на Зографския манастир в Света гора. Българска делегация е в Атон за патронния празник на Зографския..
Над една пета от българите са бедни, става ясно от анализ на Института за пазарна икономика. Хората, живеещи в дефицит, нарастват до 21,7% на основата на данни за безработицата, ниското образование, по-високия брой на децата в домакинството,..
Протестът на градския транспорт в София блокира движението на трамваи, автобуси и тролейбуси, както и учебния процес в училищата. От сутринта..
Протест под надслов "Достоен труд - достойно заплащане! Без транспорт няма икономика!" възпрепятства тази сутрин излизането на превозните средства по..
Идеята за референдум за еврото се подкрепя от 63,3% от българите срещу 35,3% "против". Това показва независим сондаж на социологическа агенция..