„Ахат“, „Ревю“, „Контрол“, „Джендема“, „Нова генерация“, „Конкурент“ „Атлас“, „Клас“, „Субдибула“ и още, и още, и още… Песните на тези групи бяха част от живота на много българи в смутните времена на Прехода. Те не бяха стандартни, култивирани цветя. По-скоро влизаха в категорията на бурените. Саморасляци. Диви и естествени. Ярки и предизвикателни. Дразнещи. Непоносимо дразнещи всеки, който бе научен, трениран и обречен да живее в точно определената му леха, – пише в увода на антологията „Цветя от края на 80-те“ един от авторите й Румен Янев. Изключителната книга беше представена преди дни в рамките на традиционния ХХ Салон на изкуствата в клуб „Студио 5“ в НДК и се превърна в рок купон с участие на легендарни български рок групи и музиканти.
Издател и редактор на книгата е Доротея Монова, която през 1987 година бе една от създателите на списание „РИТЪМ“ – първото младежко издание от годините на тоталитаризма, което дава трибуна на неформалните младежки рок групи в България.
Така в първата цялостна история на BG рока от края на 80-те, обозначен от авторите терминологично като Второто българско рок поколение, се побраха над 200 култови текста и 270 снимки. Това са разкази, стихове, интервюта и спомени на хора,активни участници в онзи динамичен, наситен с интересни и преломни събития период, наречен „българския преход“. Но кои бяха тези цветя? По думите на Доротея, това са всички онези момчета и момичета с китари, сътворили контракултурата, която категорично и до ден днешен измива лицето на българската култура, така и не родила своя Вацлав Хавел. И още:
Ще зазвучи ли българският рок пак толкова силно, както през 80-те?
Водещият на презентацията на книгата и фронтмен на групата „Субдибула“ Венци Дреников каза нещо не много лицеприятно, а именно, че рокът ще стане модерен отново, когато ние разберем, че не сме постигнали свободата си и когато отново започнем да предявяваме претенциите си към обществото за това, за което не можахме да се преборим. В края на 1989 година висшестоящите погледнаха изключително благосклонно на идеята да се отърват от нас, да ни върнат свободата, вероятно бидейки наясно, че няма къде да се денем с нея. Парадоксално, но факт – с рухването на социализма, рухнаха и романтичните идеали, илюзиите свършиха и нагазихме здраво в комерса. Но това не е моята история и аз нито имам сили, нито искам да я разказвам.
Ирина Флорин е сред българските артисти с изявено усещане за модерност във всичките й измерения. Най-актуалните тенденции прозират в музиката й, с която тя безотказно продължава да присъства на българската сцена.
По случай 25 години от създаването си, властелините на доброто настроение DEEP ZONE Project подаряват на своите почитатели чисто нов модерен Afro House ремикс на хитовата им песен "Българка". Диан Савов, познат като Dian Solo, казва: "Този..
Три реномирани европейски състава ще бъдат специални гости в 25-ия "Европейски музикален фестивал" в София. Празниците започват на 12 март и включват общо 19 събития, които ще се реализират в пролетен и есенен дял. В разнообразната..
Павилион в двореца Версай, служел като лятна резиденция на трима френски крале - Анри II Луи XIV и Шарл X, а днес частна собственост на семейството на..