Тази пролет в българските медии се лансираше идеята, че бойната ни авиация може да охранява и въздушното пространство на Македония, ако Скопие приеме това и ако София закупи нови многоцелеви изтребители. Тази седмица, макар и за кратко време, се появи идеята охраната на небето на България да бъде споделена от националните ВВС с авиация на някоя друга страна – членка на НАТО. Премиерът Бойко Борисов и президентът Росен Плевнелиев бързо отхвърлиха това. Според премиера, в момента България не може да си позволи закупуване на нови изтребители, а охраната може да продължи да се осъществява след ремонт на сегашните руски изтребители МиГ-29. Президентът също е за ремонт на руските машини и самостоятелна въздушна охрана, но за разлика от премиера смята, че трябва да бъдат купени и нови изтребители. Министърът на отбраната Николай Ненчев споделя, че България сама трябва да охранява въздушното си пространство и очаква да се стигне до споразумение за ремонт на МИГ-овете с Полша. Според руската страна, обаче, Полша няма лиценз за подобно нещо. Многообразието на вариантите и честотата, с която те се сменят, говори за лутане по неотложни въпроси. Лутане по въпроси за капацитета на Военновъздушните сили в момент на напрежение в региона на Черно море, на чести полети на руски самолети в близост до България и на ангажименти към НАТО за бойни дежурства във връзка с това. Неотложни въпроси в момент и на множество неизвестни, защото България може да разчита на изтребителите МИГ-29 само до средата на идната година; дотогава няма техническа възможност да приеме на въоръжение нови машини; няма финансови средства за това, няма и съгласие с идеята охраната на българското небе да бъде поета от други държави. Ситуацията изглежда твърде нестандартна и сложна, за да бъде преодоляна със стандартни и лесни решения. Изход изглежда ще се търси и намери, на всяка цена, с помощ отвън.
Започна работа съвместният контингент на служители от България, Австрия, Румъния и Унгария, който ще подсили охраната на границата на България с Турция, която вече е външна за Шенген. Специално за събитието у нас пристигнаха министрите на..
Освободен е корабът, който беше задържан за инцидента с повредения кабел в Балтийско море . Разследването не е показало да има данни за саботаж. Това съобщиха от шведската прокуратура. "Вежен" продължава плаването си към Южна Америка..
Подкрепа за дейността на Института по социални дейности и практики в София е каузата, която ще обедини организатори и гости на превърналия се в традиция за българската столица "Виенски бал". Тазгодишното издание, предвидено за 8 февруари, е..
В средата на януари т.г. осем български културно-просветни сдружения от Босилеград, Цариброд, Звонци, Враня, Пирот и Ниш изпратиха открито писмо до..
Деана Хааг е родена в Кливланд, щата Охайо. Израства с мечти за приключения и нови хоризонти. Завършва специалност "Изящни изкуства" в колежа..
На 6 февруари се дава официален старт на работата на тунелопробивната машина "Витоша" за разширяване на Линия 3 на столичното метро към квартал..