Фактът, че биовълната залива чуждестранните пазари и навлиза все по-силно и у нас, кара преди около година Атанас Арсов и неговият екип да започнат свой бизнес в тази ниша. Първо решават да разработят паста за зъби, но ресурсите им не достигат. Тъй като регулативните норми за производство и продажба на четки за зъби се оказват доста по-лесни за покриване, избират тази стока, и започнат да я произвеждат в България.
Нашите четки са стопроцентова алтернатива на традиционните четки за зъби. В състава им няма пластмаса, която съдържа вредните бисфеноли. Различава се и по това, че използвайки я, по абсолютно никакъв начин не замърсявате околната среда. Напротив – възпитаваш и вдъхновяваш хората около теб да мислят малко по-глобално, защото наистина всяка стъпка остава някакъв отпечатък. Колкото и клиширано да звучи, наистина изхвърляме след себе си тонове боклук, който е в изключителна тежест за природата. А нашата четка е нещо лесно, просто и интересно за ползване и наистина възпитава дух на екологично мислене.
Българските биоразградими четки са с дървена дръжка от специален сорт бамбук, който расте само в Малайзия. Той не попива вода и е защитен от бактерии и плесени, което е особено важно за продукти за орална хигиена, тъй като те са в ежедневен досег с вода. Влакната, които се използват за една от четките са черни, защото се обработват с азиатски активен въглен (binchotan), който се използва за избелване на зъбите от много години.
Времето за разграждане на четката зависи от това в каква среда е поставена. Ако се компостира и се постави в мокра пръст ще се разгради напълно за около година и половина. Ако е оставена на сухо място пък се разгражда за шест-седем години, което е абсолютно незначителен период в сравнение с традиционните пластмасови четки, които не се разграждат.
Относно бъдещето на бизнеса си Атанас Арсов казва:
Инвестицията, която направихме и продължаваме да правим, се оказа много по-голяма, отколкото си мислехме. Но въпреки всичко след първата година, теглейки чертата, бизнесът е интересен и е наистина рентабилен. Заслужава си да се развива не защото носи някаква грандиозна печалба, а защото може да се разширява и извън пределите на България, което всъщност е по-интересно за нас. Стремим се да предлагаме продукта на чуждите пазари, защото там био и еко вълната са в своя пик. Пласираме го във Франция, Германия, Румъния и Гърция. Там хората са с по-висока покупателна способност, по-екологично ориентирани и продажбите вървят доста по-добре, отколкото в България, тъй като пазарите са по-големи. В момента се опитваме да развием цяла серия на нашата марка, която да е от екологично насочени козметични продукти. Сега разработваме нов сапун, изцяло от етерични натурални масла. Надяваме се постепенно да разширяваме портфолиото си и да намираме дистрибутори и партньори в чужбина, където да разгърнем бизнеса си.
Вицеевропейската шампионка в многобоя на европейското първенство по художествена гимнастика Стилияна Николова приключи участието си в Талин с три златни медала от финалите на отделните уреди, съобщи БТА. Стилияна Николова стана вицеевропейска..
Управляващите нито ползват пълноценно този договор за задоволяване на вътрешното потребление, нито продават на трети страни през неговия капацитет, нито го предоговарят, коментира пред журналисти президентът Румен Радев по повод въпрос на репортера..
В т.нар. триъгълник на властта в София се събраха граждани, настояващи за оставка на правителството и в защита на българския лев, предадоха репортерите на БНР Николай Христов и Светослава Кузманова. Организатор на протеста е "Възраждане"...
Черноморският курортен комплекс "Златни пясъци" е домакин на второто издание на международния туристически форум Erlebe Bulgarien / "Изживей България",..
Младите хора в България са готови да бъдат част от промяната, но не вярват, че им се дава възможност. Това показва национално представително..
В брой 55 на предаването слушайте : Децата от българското неделно училище "Абагар" в Италия – герои на документалния филм "Духът на..