Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Предстои първият фестивал на открито „Изкуството на рекламата“

Пресечната точка между изкуство и реклама руши прегради в комуникацията

БНР Новини
Снимка: artofadvertising.net

Светът днес се движи стремглаво напред под печата на цифровите и информационни технологии, а комуникацията играе ключова роля в развитието и успеха на всяка дейност. Затова един нов български фестивал ще търси пресечната точка между реклама и изкуство по атрактивен и интерактивен начин.

Първият в България фестивал на открито „Изкуството на рекламата“ ще събере студенти от Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и от Националната художествена академия в Градската градина на София на 23 и 24 юни. Те ще работят по предварително зададени от компании теми и ще създават визуална комуникация пред погледа на минувачи и посетители на форума. Студентите ще работят в екипи, като целта е да комбинират знанията и умения си от различни сфери в общ работен процес. В България фирмите често се оплакват от липса на адекватна връзка между образованието и бизнеса, а фестивалът има за цел да бъде мост между бъдещите специалисти и компаниите.




Смятам, че фестивалът е добра пресечна точка, която ще ни даде насока как студентите могат да използват своя потенциал, казва гл. асистент Никола Вангелов, преподавател по реклама в Журналистическия факултет на Софийския университет и организатор на събитието. Студентите ще видят как се случват нещата на практика и ще работят с реални компании, които са както български, така и чуждестранни. В тези работни екипи се заражда нещо ново и интересно, както се случва в рекламните отдели. Всеки един вид комуникация трябва да е насочен правилно, за да работи. Една реклама, която работи на американския пазар, може да не е успешна на българския поради различни фактори като интеркултурните различия например. Потребителите налагат каква да бъде рекламата, а рекламистите трябва да подготвят успешна маркетингова комуникация. Рекламата е вид комуникация, която навсякъде по света се съобразява с потребителя. В сферата на рекламата България не изостава по никакъв начин от световните лидери. Тук работят и много световни компании, чиито опит е пренесен отдавна по отношение на всяка една част от комуникацията, а в случая – рекламата.

Според Никола Вангелов рекламата може да бъде изкуство, както и обратното, а допирната точка между двете руши бариери – в комуникацията, в общата работа на хора от различни професионални сфери, между рекламодатели и потребители.

„Изкуството на рекламата“ е част от културния календар на Столична община и е под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова. Най-добрите творби ще бъдат отличени, а фестивалът е отворен за всеки – предвидена е интересна съпътстваща програма, която ще бъде атрактивна дори и за децата.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

НАТФИЗ "Кр. Сарафов" ще бъде домакин на голяма конференция на FilmEU през юни

Каква би била мотивацията във време на политически кризи, войни, мигрантски натиск и неясно бъдеще, да мечтаеш за единен Европейски университет за кино и медии? Една образована и културна нация е много по-трудно манипулируема и по-устойчива на..

публикувано на 02.04.25 в 08:15

Албанският режисьор Роберт Будина: Зрителите трябва да гледат дълбоко

През последните години сътрудничеството между българското и албанското кино се засилва. Албанските продукции все повече намират място на български фестивали и обратното. Това показва нарастващото артистично взаимодействие между двете страни, което носи..

публикувано на 31.03.25 в 12:55

Българският културен институт в Париж "разказва" България на кино

"Ако България ми беше разказана" – под това заглавие в Париж започва новата инициатива на Българския културен институт във френската столица в партньорство със Синематеката за документално кино към Обществената библиотека (Bpi) на Центъра "Жорж..

публикувано на 31.03.25 в 11:15