Созопол за 34 път бе домакин на Празници на Изкуствата „Аполония“, създадени по идея на цигуларя Димо Димов от добре известния струнен квартет „Димов“. Той, заедно с Маргарита Димитрова и екипа, с който работят, години наред превръщат курортното градче в арена на изкуствата в края на август и началото на септември. Всички отличили се през календарната година театрални спектакли, концертни и филмови премиери, нови заглавия на различни издателства, намират своето място в афиша на фестивала. От 1999 г. „Аполония“ присъжда наградата „Аполон Токсофорос“ за изключителен принос в развитието на българската култура и представянето ѝ зад граница. За 2018-а приза получи художникът Греди Асса.
И тази година програмата беше разнообразна във всеки жанр. На театрална сцена бяха показани пиесите „Чамкория“ на режисьора Явор Гърдев, „Зимата на нашето недоволство“ и „Лисичета“ на режисьорката Бина Харалампиева и др. Филмите „Посоки“, „Възвишение“ и други ленти, спечелили различни награди, също намериха своето място.
Камерните концерти, които се провеждат в Археологическия музей на Созопол, също събираха много публика и всяка вечер залата беше пълна. На сцената се качи флейтистът Деян Гаврич от Сърбия, който изнесе концерт заедно със Столина Добрева – китара.
Йоанна Каменарска – цигулка, Антонина Бонева – пиано, Габриела Георгиева – сопрано, Георги Черкин – пиано…Това са само част от имената на афиша от тази зала.
Снимки: apollonia.bg
На 21 март новият филм "Триумф" излиза в кината, съобщават от екипа продукцията, в която главните роли са поверени на номинираната за "Оскар" Мария Бакалова и Маргита Гошева. Участват още Юлиан Вергов, Юлиан Костов, Станислав Ганчев, Иван Савов, Иван..
Кога последно посетихте музикален клуб? Забелязахте лицата на хората там? Бяха различни, нали? – именно това ще се опита да ни покаже и изложбата "Лицата на нощна София", която се открива на 16 януари в сърцето на града – в новото пространство на..
Връзката между България, "Мустаците на Дали" и Пикасо е тема, която би могла да остане широко дискутирана в следващите няколко години, а може би и десетилетия. Причината за това не е свързана нито с новите технологии и изкуствения интелект, нито с..