Локални или глобални, от български илиот чуждестранен производител – такава е дилемата, която стои пред българския потребител, когато трябва да прецени кое е по-добро между марките хранителни продукти, които изобилстват на пазара ни. Въпреки конкурентната цена на вносните стоки, нашенецът предпочита да купува млечни продукти, месо и колбаси, произведени в България. Този избор се основава на затвърдената представа, че българските храни са по-чисти, с по-високо качество и са произведени по традиционни рецепти и способи. Резултатите от направена неотдавна моментна снимка на потребителските нагласи в големите градове доказват тъкмо това. У нас като типично български храни се възприемат най-често млечните продукти (71 на сто), месото и месните продукти (55 на сто), плодовете и зеленчуците (34 на сто), виното и т. н. Потребителите разпознават родните марки и имат позитивно отношение към тях, като традиционно силни в категориите си остават марките за мляко и млечните продукти (75 на сто), виното (47 на сто), плодовете и зеленчуците (45 на сто), базовите храни като брашно, захар и други (44 на сто). Регистрираният ръст на повишено доверие и търсене на храни родно производство може би се дължи и на негативните резултати от тествани продукти на определени вносни марки, които произвеждат с различно качество за потребителите в България и други европейски държави.
Тези потребителски нагласи на българите не убягнаха от погледа на чуждестранните вериги магазини, които все по-често в рекламните си анонси съобщават, че при тях може да се намери свежа българска продукция. Предвид традицията да посрещаме Коледа и Нова година с отрупана маса като пожелание за ползотворна и плодородна година, отново ще се доверим на родните производители, доказали произход и качество на продукцията си.
Сред утвърдените компании на пазара е и „Добротица”, която от близо 27 години задоволява нуждите най-вече на потребителите от района на Добрич. Цикълът на производство във фирмата, в която работят над 300 човека от областта, е напълно затворен и това е истински феномен, с който малко производители могат да се похвалят. Във фермата на компанията близо до с. Овчарово се отглеждат хиляди животни – крави и овце, с фураж от собствената земя, а внедрената безотпадна технология позволява добиването на биогаз, който отново се връща като чиста енергия в производството. Ние залагаме на качеството на храните, с които отглеждаме животните, за да можем да добием качествена суровина – мляко и месо, с които да задоволим изискванията на крайния потребител. Предлагаме само истински и натурални продукти и това се цени от нашите клиенти – казва Веселин Цвятков, мениджър във фирмата.
За първи път в Стара Загора ще се проведе Chef's Food Park като част от третото издание на Националния кулинарния форум „Chef's Secrets – Еволюция на вкуса“ 2025, съобщава БТА. През почивните дни, 8 и 9 февруари, градът под липите ще събере на..
Авиационният учебен център на Летище София получи акредитация от Световната асоциация на летищата (ACI) и се присъединява към елитната група от 21 обучителни хъба, сред които са тези на водещи европейски летища като Мюнхен, Истанбул и Атина. У..
В „България днес“ на 7 февруари се спираме на актуалните събития от България и българските общности по света и правим обзор на по-важното от Балканите през изминалата седмица. С помощта на Диана Цанкова разказваме за художника от Стрелча Мильо Балтов,..
В „България днес“ на 7 февруари се спираме на актуалните събития от България и българските общности по света и правим обзор на по-важното от Балканите..
В "България днес" на 6 февруари опитваме да разберем как опитите на властите в съседна Сърбия да докажат съществуването на т.нар. "шопска нация"..
Авиационният учебен център на Летище София получи акредитация от Световната асоциация на летищата (ACI) и се присъединява към елитната група от 21..