Българите без коли не могат. Това се вижда от данните за броя на автомобилите и на населението в страната. При по-малко от 7 млн. население, според пътната полиция автомобилите в страната са около 4 милиона.
По-интересен е въпросът какви автомобили купуват българите. Резюмиран в две думи, отговорът е – коли на старо, преди всичко германски и за предпочитане дизел, каквито в самата Германия за пред изтегляне от пазара. Според Евростат, колите до 5 г. в България са едва 5%, или около 160 000, тези до 10 години са 10% сто, или около 400 000, а тези между 10 и 20 г. – 60%, или близо 2,4 млн. Най-старите автомобили – над 20-годишните, са близо 1 млн., което прави 25% от автомобилния парк.
Предпочитанията към по-старите коли се дължат на по-ниската покупателна способност на българите и точно поради тази причина средната цена на една кола, закупена на старо, е около 2 000 - 3 000 евро. Цените на новите автомобили започват от 10 000 евро нагоре и може лесно да се разбере защо при средна заплата от 644 евро за страната броят на новозакупените автомобили за една година е само около 35 000.
Но автомобилният сектор в България не се свежда само до колите по улиците, шосетата и магистралите. България е на едно от челните места в света по производството на резервни части, системи и компоненти за почти всички световни автомобилни марки. В страната работят над 250 компании от този бизнес и те дават работа на около 65 000 българи. Но амбициите на правителството са още по-големи и в момента се води люта битка за привличане на един от най-големите в света германски автомобилни производители, който да открие завод в България. За тази инвестиция големи шансове има и Турция, но България прави всичко възможно да убеди германските индустриалци, че тя е най-подходящото място за новия им завод. Според публикации в германски медии, предпочитанията засега клонят към Турция, но окончателното решение се очаква до месец. Успоредно с това се водят преговори за откриване на завод на голям южнокорейски производител на автомобили и на още един на компания от тази азиатска страна, която е световен лидер в производството на батерии за електрически автомобили. Като стана дума за електричество, трябва да се признае, че в България хибридните и изцяло електрическите леки коли не са все още много популярни. По последни данни в страната се движат около 800 изцяло електрически коли и над 2000 хибрида. В момента на вътрешния пазар се предлагат 18 различни марки автомобили с алтернативно задвижване, чиито цени варират между 30 хил. и 40 хил. евро. Според експерти в бранша, освен високата цена, една от главните пречки за развитието на този "транспорт на бъдещето" у нас са липсата на достатъчно зарядни станции за електромобилите и хибридните варианти, както и липсата на редица бонуси и отстъпки, предлагани в развитите европейски страни на собствениците на електромобили.
Младежкият център “Захари Стоянов” в Добрич организира фолклорна среща на общностите по повод Международния ден на толерантността. Целта на събитието, което ще се проведе от днес до 17 ноември т.г., е да образова и вдъхнови участниците да..
В петък, 15 ноември, с усилване на вятъра от северозапад, облачността ще започне да се разкъсва и намалява, след обяд в северозападните райони до предимно слънчево време. Облачно, на отделни места със слаби превалявания от дъжд, ще се задържи..
Страната ни ще получи догодина първите осем самолета F-16 Block 70 от договорените общо шестнайсет, съобщи в Долна Митрополия служебният военен министър Атанас Запрянов. Първите две летателни машини ще пристигнат в края на март, а до края на..
В неделя над повечето райони ще преобладава слънчево време. Ще бъде почти тихо. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, в София – около..
В най-голямото старозагорско село Хрищени за 18-и път днес посрещнат традиционния есенен “Празник на райската ябълка” . Екзотичната сладост вирее в..
Единственият медицински хеликоптер у нас не се използва в спасителни операции заради изтекло разрешително за летене без монтиран CVFDR или т.нар. черна..