Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

София има огромен потенциал за развитие на СПА туризъм

Германски здравноосигурени граждани ще заплащат само 10 % от цената за рехабилитация, проведена в България

Снимка: БГНЕС

Вероятно ще ви изненадаме, но спокойно можем да кажем, че за всяка болка или здравен проблем, който имате, в България ще намерите минерален извор, който да ги изцери. Минералните извори у нас са около 500, а с близо 5000 литра вода в секунда, които извират от тях, страната ни се нарежда на второ място по дебит в света, след Исландия. Фактът, че минералните води имат целебни сили е известен на хората по българските земи от векове. Именно около тях се зараждат и редица български населени места, сред които Хисаря, Сандански, Велинград, както и столицата на България. Подобни природни дадености не бива да бъдат подценявани и затова е особено важно София да има визия за тяхното оползотворяване и развитие на СПА туризъм. Именно този вид туризъм ще осигури възможност за целоседмична заетост на хотелите в града.


Смятаме, че най-голям потенциал за растеж в момента има в балнеологичния и СПА туризъм − заяви по време на Шестия конгрес на Българския съюз по балнеология и спа туризъм /БСБСПА/ заместник кметът на Столична община Тодор Чобанов.– За нашия град той е изключително важен, тъй като София е благословена с изключително богати природни ресурси. Смята се, че имаме 8 вида различни минерални води с температурни амплитуди между 30 и 90 градуса и значителни възможности за абсорбиране на геотермална енергия. За да се стигне до този желан резултат обаче, трябва да бъдат полагани системни усилия. Именно затова Общинският съвет утвърди стратегия за развитие на София като туристическа дестинация и отделно стратегия за използване на минералните води в града. На територията на Столична община и околностите ѝ, извън известните 8 извора, са картирани още около 120, така че действително ние използваме все още много малка част от тези природни дадености. Смятаме, че в града има 35 локации, на които е възможно да се изградят хидротермални центрове с различни характеристики и от различни категории. Не бива да забравяме, че много от тези места са свързани и с богатото културно наследство на града. При нас наблюдаваме едно рядко съчетание на тези места с културни забележителности, което ни позволява да предлагаме един много комплексен продукт. Чобанов оповести и любопитна статистика, която показва, че 45% от гостите на София идват с цел културен туризъм. Това кара местната власт да създава различни атракции в тази насока, с ясното съзнание, че той е най-важният сектор на градската туристическа индустрия. Данните от проучването показват също, че 23% от посещенията в града са с цел бизнес и конгресен туризъм, а 20% е делът на младежкия и сити-брейк туризъм.

По време на конгреса бе анонсирано и едно историческо споразумение, постигнато в резултат на съвместната работа между Германо-българската индустриално търговска камара /ГБИТК/, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм /БСБСПА/, Министерството на туризма и Министерството на здравеопазването. То ще позволи на германски граждани, които са здравноосигурени в една от касите-членки на Съюза на здравноосигурителните каси в Германия, да провеждат своите процедури у нас и да заплащат само 10% от цената им. Остатъкът от сумата ще бъде поет от здравната каса, в която са осигурени. Целта на тази договореност е до 2022 г. да се увеличи броят на германските туристи, които идват за балнео и СПА процедури у нас.


Да се предприемат следващите маркетингови стъпки за популяризирането на България като подобна дестинация за целогодишен туризъм е задача на българската държава, коментира пред Радио България Митко Василев, главен управител на ГБИТК . Това обаче изисква средства и няма да се случи от само себе си. В момента в Германия България е позната като дестинация за летен туризъм, зимен туризъм, но не и като целогодишна дестинация. Малко германци вероятно знаят, че имаме около 500 минерални извора и че сме на второ място след Исландия по тези дадености. Това трябва да се пропагандира и затова са нужни усилия, събития и реклама.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

България и Черна гора обсъдиха сътрудничеството по "Дестинация Балкани"

Потенциалът за развитие на София и Пловдив в рамките на българската инициатива "Дестинация Балкани" бе обсъден между министъра на туризма Мирослав Боршош и колегите му в туризма и транспорта от Черна гора - Симонида Кордич и Мая Вукичевич. В разговорите..

публикувано на 21.01.25 в 09:21
Снимка: Регионален исторически музей - Русе

Скални църкви и най-големия сладководен аквариум – Русенският музей привлича все повече посетители

Все по-голям е интересът към експозициите и събитията на Регионалния исторически музей в Русе. За отминалите 12 месеца през музейните пространства са преминали 95 966 човека, което е с 5 209 души повече в сравнение с 2023 г. – съобщава на официалната..

публикувано на 19.01.25 в 09:15

Момчиловци предлага селски уют и духовно обновление в сърцето на Родопите

Чиста природа, домашен уют, вкусни гозби и снежни емоции - Момчиловци е рай за любителите на селския туризъм. В разгара на туристическия сезон къщите за гости и заведенията в родопското село работят на пълни обороти. Разположеният..

публикувано на 15.01.25 в 10:50