За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.
„С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.
Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.
Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.
Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Снимка: БДЖ
В четвъртък , 6 март, сутринта на места в равнините, котловините и около водните басейни видимостта ще бъде намалена. Минималните температури ще бъдат от минус 3 до 2°. В София ще е около минус 1°. През деня ще е слънчево и почти тихо, без вятър...
В минутите на "България днес" изследваме българските следи в Будапеща (Унгария) и Кампобасо (Италия). Ще стигнем и до заснежените склонове край възрожденския Котел, който се превръща в притегателна ски дестинация. Няма да пропуснем и..
Над 100 преподаватели в български неделни училища в чужбина ще се включат в уебинар на тема "Традиции в българския фолклор. Пролетни празници", организиран специално за тях от издателство "Клет България". От издателството изтъкват, че са си..
В минутите на "България днес" изследваме българските следи в Будапеща (Унгария) и Кампобасо (Италия). Ще стигнем и до заснежените склонове край..
В сряда сутринта на места в равнините, котловините и около водните басейни ще има ниска слоеста облачност или мъгла. Минималните температури ще бъдат от..
Правителството одобри проект на Протокол за изменение на Споразумението за прилагане на Договора между България и Русия за социална сигурност...