Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Важно за здравната помощ по морето

Здравен туризъм и изкуствен интелект - в подкрепа на бранша

Снимка: БТА

Лечебните заведения по Черноморието са готови да обслужват пациенти с Covid-19

Нуждаещите се от медицинска помощ трябва да бъдат насочвани от персонала на хотелите, в които са отседнали. При пристигането на туристите хотелиерите са длъжни да им предоставят информация за най-близките лечебни заведения и предлаганите от тях медицински услуги. При съмнения за коронавирусна инфекция на гост в обекта, той се изолира в предварително подготвена стая, обектът не се карантинира и се спазват препоръките на здравните власти, гласят указанията за работа на местата за настаняване в условията на Covid-19.

Медицинската помощ на чуждестранни граждани в курортните комплекси по морето ще бъде оказвана по същия ред, както и за български граждани, като единствено източника на финансиране е различен, показва проверка на в. „Дневник“. С по-малко формалности ще се сблъскват туристи от ЕС с Европейска здравна карта. Те ще могат да бъдат обслужени от всички лечебни заведения и медико-диагностични лаборатории, които имат договор НЗОК. Информация за тях също трябва да е налична на видно място в хотелите.

Чужденците с продължително или краткосрочно пребиваване в България или преминаващи транзитно, трябва да имат здравна осигуровка или застраховка, покриваща разходите за лечение и болничен престой за времето на пребиваване в страната. За тях са в сила цените на медицинските услуги, определени от съответното лечебно заведение.

Здравният туризъм може да удължи летния сезон

Туристическият бранш е сред най-сериозно засегнатите от кризата, вследствие на пандемията с Covid-19. За да спасят бизнеса си, някои от СПА и уелнес хотелите в Несебър и Слънчев бряг вече са започнали подготовка за посрещането на чуждестранни туристи, дори и след края на летния сезон с цел здравен туризъм, съобщи БНТ. В Слънчев бряг ще се развива и спортен туризъм. Очакванията са още в края на лятото десетки чуждестранни отбори да тренират и почиват именно там.

Чатбот-платформата COME TO BULGARIA ще помага на туристите да намират информация 

Тя ще запознава летовниците с възможностите за безопасна почивка в България в условията на Covid-19, ще предлага информация за културата в България, за градовете и историческите местности. Изкуственият интелект не само ще си пише с потребителите, но и ще възприема гласови въпроси на български и английски език. Компанията ще предостави услугата безплатно на туристите, фирмите и институциите в туристическия бранш. По този начин COME TO BULGARIA ще помага за минимизирането на последствията от коронавируса в сферата на туризма.

Снимки: БТА и БГНЕС


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

София чупи рекорди в туризма – какво привлича чужденците в столицата ни?

"Расте, но не старее". Девизът на столицата ни е доказал във времето, че е напълно верен – София се развива и се превръща в красив европейски град въпреки редицата неуредици и проблеми. И расте не само инфраструктурно, а и като туристическа..

публикувано на 19.05.25 в 10:35
VisitBulgaria.com

Visit Bulgaria е новото дигитално лице на Българския туризъм

Националният туристически портал на България вече е с ново име и уеб адрес, съобщиха от министерството на туризма. От BulgariaTravel.org той вече е преименуван на  VisitBulgaria.com . Според министъра на туризма Мирослав Боршош това е първата..

публикувано на 18.05.25 в 13:34

Нова туристическа пътека свързва праисторически забележителности в района на Ветрино

Новата екопътека над село Невша в община Ветрино (Варненска област) вече е факт – 10‑километровият маршрут, водещ до впечатляващите скални феномени Голямо и Малко було, беше официално открита в първите дни на месец май от местната администрация,..

публикувано на 10.05.25 в 08:05