Идеята е на организацията „Спаси София“ и преди дни получи одобрение от Столичния общински съвет. "С монтирането на багажниците, любителите на велоспортовете в планината ще имат по-лесен достъп до високите ѝ части, като изберат градския транспорт", каза пред БНР Андрей Зографски от „Спаси София“. „На Витоша могат да се практикуват няколко вида планинско колоездене, като съществуват множество маршрути, според вида на трасето - за спускане, за ендуро или пък за крос-кънтри каране“ допълни той.
Градските активисти смятат, че реализирането на идеята е крачка към устойчиво развитие на природния парк, който е едно от най-ценните дадености на София. „Трябва да направим Витоша максимално достъпна за посещение и това решение ще намали автомобилния трафик, замърсяването и хаоса в природния парк, а прекарването там по-приятно, достъпно и зелено“, уточнява общинският съветник Борис Бонев.
Свети Валентин е най-дългоочакваният празник от влюбените, а ние, българите, имаме едно особено предимство – можем да го съчетаем с Трифон Зарезан, празникът на виното. И където има вино, там има и любов. Тази прекрасна симбиоза се усеща особено силно в..
"Родопската гъсеница" – така наричат влака, който пълзи по склоновете на Родопите по маршрута Димитровград – Хасково – Кърджали – село Подкова. И не, това не е легендарната Теснолинейка , която се движи в друга част на планината, а съвсем..
Все по-голям е интересът към експозициите и събитията на Регионалния исторически музей в Русе. За отминалите 12 месеца през музейните пространства са преминали 95 966 човека, което е с 5 209 души повече в сравнение с 2023 г. – съобщава на официалната..