За първите три месеца на настоящата година по пътищата на България са се случили 1051 пътно-транспортни произшествия /ПТП/, при които са загинали 72-ма и са ранени 1307 души. И макар статистиката на МВР за този период да показва намаление на инцидентите спрямо същите месеци на 2020 година, от Института за пътна безопасност съобщават за повишаване на произшествията със затоплянето на времето:
„Ние от няколко седмици алармираме българското общество и политиците, че имаме лавинообразно нарастване на жертвите на ПТП – с 40 % от началото на месец май. Никоя институция не се трогва“ - заяви в ефира на БНР-Стара Загора инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
По думите му, в България липсва адекватна и дългосрочна стратегия за пътна безопасност, а „Агенция „Пътна инфраструктура“, МВР и Министерството на транспорта нямат желание за промяна“.Той разкритикува властимащите, че институциите се сещат за проблемите едва след всяка тежка катастрофа.
От Института за пътна безопасност изготвят черна карта на местата с катастрофи в страната. Тя потвърждава и данните на МВР, че районът на Пловдив води в негативната статистиката за броя на загинали и ранени по пътищата.
„Предварителните данни сочат, че АМ „Тракия“ се оказва неестествено наситена с инциденти. Всички други магистрали взети заедно имат по-малко жертви, отколкото на „Тракия“. Другото, което прави впечатление в изображението, което сме нарекли „карта на черните пътища в България“, е, че вече не говорим за черни точки, на които стават катастрофи, а за пътища. Ние имаме цели пътища от стотици километри, на които буквално на всяко кръстовище има смъртни инциденти. Най-сериозният и важен проблем е организацията на движението - неправилно поставени знаци, липсата на маркировка, на обезопасителни системи, неправилното ремонтиране и мърлявото поддържане на пътищата предизвикват шофьорите да допускат грешки. Ясно е, че нямаме пари да направим пътища като в Германия. По тази причина ние трябва да идентифицираме и приоритизираме рисковете по тези пътища и да насочим към тях финансовия ресурс. Но не по начина, по който сега се харчат парите, защото ние констатираме учудващи неща и има оглушително мълчание от служебното правителство“, разкри Богдан Милчев.
И докато пътищата в страната придобият вид, в който да няма предпоставки за инциденти, отговорността остава в ръцете на всеки от нас, като участник в движението. В тази връзка Столичната организация на Българския червен кръст организира празник на открито от 16:30 в Княжевската градина в София. Нарекли са го „Животът е с предимство“ и има за цел да постави широк публичен акцент върху системни и ефективни действия за повишаване нивото на безопасността на движението по пътищата и опазването на здравето и живота на учениците от столицата. В Плевен доброволци ще демонстрират как се оказва първа долекарска помощ по повод Деня на безопасността на движението по пътищата.
Съставил: Е. Каркаланова / по интервю на Тошка Събева, БНР- Ст. Загора/
Снимки: БГНЕС
Шуменското село Коньовец отбелязва 160 години от основаването на най-стария конезавод в България. Честванията в стопанството започват на 1 ноември, където представители на Министерството на земеделието и храните и на Държавен фонд "Земеделие" ще..
В петък, 1 ноември, сутринта на места в котловините и низините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще са от 5° до 10°, в София – 6°. През деня ще е слънчево с разкъсана облачност. Максималните температури ще достигат 17° – 22°, в..
Хора с ментални затруднения ще споделят своята уникална гледна точка към архитектурното наследство на София във фотографската изложба "Архитектурни истории от Стара София". Откриването е на 1 ноември в Културното пространство на Централни хали в..
Посолството на Франция и Френският културен институт събраха учени, които да представят своя опит по отношение на научните предизвикателства в Антарктика..
В понеделник ще бъде предимно слънчево с разкъсана висока облачност. Ще духа слаб, в Дунавската равнина и Лудогорието умерен вятър от запад-северозапад...
Новата работна седмица започваме разнообразно и с надежда за по-успешна, развита и светла „България днес“. Ще поговорим..